недеља, 3. мај 2020.

Welcome to the Punch (2013)

Žanr: Akcija | Krimi | Triler
Režija: Eran Creevy
Glumci: James McAvoy, Mark Strong, Andrea Riseborough...

Kada se ozloglašeni kriminalac vrati u London, to daje poslednju šansu detektivu da uhvati čoveka za kojim oduvek traga.

Šta ja pričam o Marku Strongu sve ove godine? Koliko puta sam govorio da je lik odličan glumac? Koliko puta mi je samo palo na pamet da bih, da sam režiser, ovom čoveku posvetio glavnu ulogu. Nemojte imati dilemu, Welcome to the Punch je mlohava bulja od filma. Isto tako, nemajte dilemu, Mark Strong je prokleto perfektan u svakoj sceni.

Film otvara sukob između dva glavna lika, pajkana (Mekavoj) i zlikovca (Strong) gde zlikovac prosvira metak kroz nogu pajkanu i onda se selimo u budućnost gde vidimo pajkana koji pati (ali ne priča o tome). Pajkanova patnja je tolika da sam pomislio da mu je zlikovac pobio porodicu, silovao psa, napravio paprikaš od zeke Želeta i pocepao omiljeni poster Seje Kalača. Celom dužinom filma sam se pitao, zašto je bre ovaj tako nadrkan. Mislim, njegov život nema smisla jer mu je zlikovac pobegao. Šta mu je uradio? Hm. Ništa. Prosvirao ga jednom moš misliti.

Ono što jako iritira je Mekavojeva gluma. Nije Mekavoj loš glumac. Dokazao je više puta da je jako talentovan i da ume da donese svašta dobro (odličan je u Split). Ali ovo me je podsetilo na prvi njegov film koji sam gledao - Wanted. Lik se toliko napinje, toliko stenje i toliko trudi da pokaže emociju preglumljivanjem da je očigledno da pokušava da bude veći Blum od Orlanda, Legolasa našeg. I opet se zapitaš, zašto? Šta je to toliko užasno u prošlosti tvojoj? Kakvo sećanje na čaj za dvoje, šesnaest ti leta beše kada sam te zavoleo, imala je dušu, znala je da voli, o mladosti, daj stani na čas, nekako s proljeća, sazidajte most bez kraja, moj do moga zavičaja....

Zlikovac je označen kao jako zajeban zlikovac. Šta je on to uradio? Vidimo na početku da je ukrao nešto. Ok, zašto je onda tako tražen? Neko je pomenuo nekad da je on opak ubica. Ooooo kej. Koga je ubio? Šta su mu zlodela? Koje su mu to akcije? Jel za jednog teroristu ubio 100 civila? Jel prodaje maske po većoj ceni za vreme Covid-19? Zašto uopšte moramo da pitamo, zar ne? Mislim vidi kako naš pajkan pati i kako je tužan. Koji je to zlikovac mogao da mu ovlaži okice setne.

I sada tu mora da se radi o nečemu. Neš verovati, to je kao mutljavina na visokom nivou. Ko je koga zajebao, ko koga i za šta koristi, šta se tu dešava, ko je lud, ko zbunjen. Mislim, raspetljaćete ovu miseriju za cirka 10 minuta. Zašto? Zato što se pominje bezbroj imena a prikazuju 3 lika koja su manje više saradnici. U je, nikad ne bih skontao da su iza cele priče ta tri lika pre nego onih sedam koji se ni ne pojave na ekranu. Jako zajebana situacija. Iskreno, ne mogu veći jeb da dajem za ovu priču. Toliko je nebitna, nezanimljiva i nepostojeća čak i za scenaristu koji ju je pisao. Otandrljavanje at ic fajnest.

I zbog cele ove situacije ja sam lagano navijao za negativca. Mislim, sinak mu je nastradao i on se vraća u državu gde ga kao svi jure. Hell, znaš kako bih ja ovo režirao. Recimo on je pajkanu načepio nekog (recimo simpatičnu partnerku) pa je pajkan jako besan. Ovaj negativac se vrati, osveti sina, napravi gadno sranje i razvali sve glavešine koje su umešane u ovu petljavinu i na kraju prosvira glavu ovom pajkanu. Hell, to bi bio film u kom bih jako uživao. Zašto da ne vlada zlo ako ga glumi Mark Strong? A ako dobre predstavljaju ovakvi tunjavci, loše nam se piše. IIIIIDEMO MARK!!!.

Vizuelno, film izgleda prelepo. Mnoge scene su sjajno usnimljene i tu moram da im odam priznanje. Problem je što je film potpuno prazan pa su te scene nebitne. Manje više je sve moglo da se prikaže kroz trejler. Šta mi znači neka akcija ako ne marim za protagoniste i ako nemam nikakav naboj ili priču. Ali neee, hajde da odvalimo slow motion likova koji pucaju sa pola metra jedni u druge i ne mogu da pogode ni vazduh. Ali bitno je da to izgleda prenadrkano.

To je to, braćo i sestre. Ima ovde lepih scena ali nedovoljno za neko uživanje. Jedino što je ovde vrhunsko je Mark Strong. Čova je odglumio sve što treba. Povremeno je zastražujuć a uvek ubedljiv. Šteta što je njegov lik jadno napisan, mada zbog njegove sjajne glume to može da vam i promakne. Scena u mrtvačnici je odglumljena za ovacije i definitivno najbolji momenat filma. No, da je u njoj bio neko ne tako dobar kao Strong, ona bi prošla ispod radara kao i veći deo filma. Bez Stronga ovaj film bi možda dobacio do trojke.

Budžet filma je iznosio samo 8.5 miliona dolara. Film je debitovao na festivalu u Glazgovu.

U mrtvačnici

Moja ocena: 4/10