Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 9. децембар 2012.

The Canyon (2009)


The Canyon (2009) on IMDb
Žanr: Triler
Režija: Richard Harrah
Glumci: Eion Bailey, Yvonne Strahovski, Will Patton...

Priča:
Par koji je na medenom mesecu kreće u izlet u čuveni Grand Canyon. Nesrećnim slučajem ostaju bez vodiča, bez mazgi na kojim su dojahali i počinje njihova borba za preživljavanje.

Moj osvrt:
Tek ste se venčali i odlučili ste da za medeni mesec odete na specijani izlet. Na žalist, utvrdili ste da vam treba dozvola za njega. Našli ste nekog totalno sumnjivog vodiča koji nije baš najsjajniji sa glavom. Logično verovaćete mu i krenuti sa njim. Recimo da ste nekoliko sati sa svojim taze supružnikom i vašim vodičem jahali na mazgama na izletu u ovaj čuveni kanjon. Vodiča su vam zmije izujedale i on je jadnik skončao. Uz to, mazge su vam pobegle. 


Koliki moron možete biti da ne primetite da vaš ne baš u glavu čist vodič nema dozvolu? Koliki moron možete biti da vam treba x dana da pronađete izlaz iz mesta gde ste zadesiste? Koliki moron možete biti da ne možete barem okvirno da odredite kuda ste prošli? Koliki moron možete biti da izgubite pola dana i skontate da ste išli u krug po terenu koji nije toliko jednoličan? Koliki moron možete biti da za 2 dana ne izađete iz kanjona širokog 29km i to na najširem delu? Koliki moron možete biti da odlučite da se penjete niz stenčugu iako se jasno vidi da možete da je obiđete? Koliki moron možete biti ako se u sred tog penjanja odlučite da koristite mobilni jer ste upravo nahvatali signal? Koliki moron možete biti ako smatrate da tog signala neće biti ako se popnete na stenčugu?


A sada malo pitanja gledaocima. Koliko sluđeni možete biti da ne primetite sve ove šupljine? Koliko zaludni možete biti da vam ne smetaju standardne glupave priče "jede mi se  pica" ili "hajde da okrečimo kuhinju u žuto kada se vratimo kući"? Koliki je stepen vašeg mazohizma ako možete da popijete duele tipa "ti si kriv jer si me naterao na ovo" pa onda čim dođe neka kulminacija problema ili akcije njih dvoje se zagrle. Koliko možete biti pogubljeni da ne skontate da će posle odluke da se ovi moroni penju na stenu da usledi sudbonosni pad? Koliko nesmotreni možete biti a da ne primetite da se posle dana izgubljenog šetanja u krug jedno od ovih morona uspešno vratilo na određenu lokaciju očas posla? 


Mislim da neka specijalna analiza nije potrebna. Kamera je dobra, gluma je podnošljiva (Vil Paton je veoma dobar), vizuelno sve ovo lepo izgleda i to je sve što mogu pozitivno reći o ovom smaranju. Prvo, ne možeš izazvati neku napetu scenu kada od svojih likova praviš morone koji donose besmislenu odluku. Mislim, kako da grickam nokte ako se neko penje na opasnu stenčugu ako može da je obiđe. Ok, jeste kraći put preko stene ali pod uslovom da ste ptica. Ne kontam kako 2 čoveka ne mogu da skefaju da će im više vremena trebati za penjanje nego za obilazak. Ok, scenaristi nisu imali ideja (pameti) pa su na taj način morali da obogalje jedno od ovih jadnika kako bi drugom otežali zadatak (moš mislit). Naravno, ovo drugo se pretvara u bananamena, uvek spremnog da krene u akciju. Tu i tamo se kroz film pojavi i koji vuk ali duele sa očigledno nesposobnim vukovima imamo tek pred kraj kada sam se iskreno ponadao da će bogat ručak ovim prelepim životinjama prekinuti moju agoniju gledanja ovog nedela. Te scene su još nekako i gledljive. 


Najviše od svega iritira signal za mobilni koji se pojavljuje i nestaje bez neke smislene logike. E sada, ono "najslađe". U najtežim momentima glavni likovi se uvek uhvate za ljubav (patetiku), i dok joj je dragi u životnoj opasnosti, njoj se kroz suze pred očima pojavljuju taze slike njihovog venčanja. Za povratiti život braćo i sestre. Recimo, setimo se Gladijatora (kojeg moram reprizirati jer zalsužuje i to ali i bolji tekst od onog koji davno napisah), i koje su slike Maksimusu bile pred očima, kratko, lepo, efikasno i upečatljivo. Ali neeee, zašto učiti od majstora, zašto lepo ne napraviti istu stvar po gazilioniti put, to patetično izlizano sranje bez trunke inteligencije svi vole da gledaju... Oprah knows best.

Zanimljivosti:
Kada vodiča ujedu zmije, mazge kreću u beg ali tada se vide da su u pitanju konji.

Naj scena:


Napad zmija...

Moja ocena: 2/10

7 коментара:

  1. Ne slažem se ni sa čim gore napisanim.To je samo tvoj negativni stav i predrasuda zbog čitanja komentara drugih ljudi, kojima se film nije svideo.Pogledaj ponovo film,probaj da izvučeš jasno vidljivu poruku i zapitaj se da li bi ti mogao da uradiš voljenoj osobi,kada bi joj život bio u opasnosti,ono(ili nešto slično)što je Lori uradila Niku(pošto je to za tebe budalaština).Napominjem da gledam samo one filmove koji pružaju realne situacije,a ne neke gluposti kao što su filmovi sa vanzemaljcima,duhovima,spajdermenima,aždajama i sličnim nerealnim glupostima.Ne smatram da je ovaj film vrhunsko remek delo,ali nije baš ni toliko smeće kao što si ga predstavio.Ocena: 7/10.Imaš jednu grešku u recenziji:vodič jaše konja,ostale tri životinje jesu mazge.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Buhahaha sedi 1 i to kao vrata a evo i razloga:
      1. Prvo zahtevam izvinjenje jer da drugi ljudi formiraju moje mišljenje, ne bih pisao ovaj blog. Postoji toliko filmova koje svi hvale a ja kritikujem i obratno. Evo svi hvale Scream, to je za mene neoborivo smeće, ali opet ima i više duha i inteligencije od ovog đubreta. Da li misliš da bih pisao svoje mišljenje da mi ga drugi formiraju?
      2. To što je Lori morala da uradi Niku, ako je to za tebe svetao i originalan momenat, malo si filmova odgledao druže. Seti se prvog Saw i šta je Amanda morala da uradi. A postoje takvi primeri u filmovima starim barem sedamdesetak godina. Nemam šta da se zapitam, ja imam dovoljno mozga da znam da ne bih u onakvu situaciju došao jer bih potrošio 5 minuta na obilazak stene neko odlučio da potrošim sat vemena penjanjem. Ček ček, ali ti reče da se ne slažeš ni sa čim, jel to znači da su oni napravili dobar izbor.
      3. Ako se već ne slažeš ni sa čim navedenim, objasni mi kako bi se brže popeo uz onu stenu nego je obišao? Objasni mi kako potrošiše dva dana i skontaše da idu u krug, pa devojčica za 15tak minuta pronađe leš vodiča sa mesta sa kog su krenuli, nije li to paradoksalno. Ne postoji scena niti odluka koja može da pokaže da ne gledamo dva morona koja su se izgubila posle nekoliko sati jahanja u kanjonu. Nađi barem jednu moju grešku i navedi primer da nisam u pravu kao što sam ja naveo primere.
      4.Što se tiče realnih i nerealnih stvari, realniji su vanzemaljci nego dva ovolika morona, a ako je neko moron zašto bi me njegova sudbina zanimala.
      5. Na osnovu svega navedenog i tvoje bezobrazne pretpostavke da moje mišljenje formiraju drugi, na osnovu toga da sam ja mišljenje obrazložio, lako je zaključiti da nisam ja koji treba da ponovi film. Kontam da nam se mišljenja ne slažu, ali ja sam moje barem obrazložio i nikada nisam ismevao niti pokušavao da formiram tuđe.

      Избриши
  2. Pravo u centar!!! BULLSEYE!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Na tvoj odgovor ovom anonimcu!!

    ОдговориИзбриши
  4. Žalosno je koliko plitkoumnih ljudi ima.I pored jasno prikazanih činjenica,neki ne shvataju u čemu je fora.

    ОдговориИзбриши