Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

уторак, 1. мај 2012.

50/50 (2011)



50/50 (2011) on IMDb
Žanr: Biografski | Komedija | Drama
Režija: Jonathan Levine
Glumci: Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen, Anna Kendrick...

Priča:
Inspirisana istiniom pričom, ova komedija se bavi dvadeset sedmogodišnjim momkom koji saznaje da ima rak i njegovom borbom da prebrodi bolest.

Moj osvrt:
Braćo i sestre, ovo nikako nisam očekivao. Očekivao sam da film može biti ok, teško da može biti solidan ali da će biti ovako dobar, to nisam mogao da pretpostavim. Pošto u filmu imamo uglavnom dobre stvari, ja ću izneti ove negativne na početku. Bris Dalas Hauard u filmu The Help glumi retardirani, samo u filmu postojeći lik. I njena gluma je tamo na tom nivou. Ovde opet glumi ljigav, nešto realniji lik ali cela priča sa njom mi je malo smrduckava. To je to što se tiče negativnih stvari. Pozitivno je sve ostalo. Karakterizacija je odlična. Džosef Gordon-Levit se našao u glavnoj ulozi i ovo je do sada njegov najupečatljiviji nastup. Momak polako izrasta u sasvim solidnog glumca. U filmu imamo jednu scenu gde on vrišti u automobilu. Braćo i sestre, od te scene mi se digla kosa na glavi, toliko je dobra. 


Način na koji on prolazi kroz sve mi je bio užasno realan. Njegova psihička i fizička transformacija, njegovo ponašanje, njegove emocije dovele su do toga da se saosećate sa njim. Neke stvari jesu predvidive, tačnije predvidivo je ka čemu idu određene stvari u filmu, ali opet, to je urađeno na tako dobar način. Nema nekih gluposti i nekih stvari koje su već viđene. Ono što mi se dopada je odlična karakterizacija. U majci glavnog lika, koju tumači sjajna Anđelika Hjuston, sam lako prepoznao svoju. U nekim scenama sam čak i vrištao od smeha prepoznajući iste stavove i rečenice. Ortaka glavnog lika igra Set Rogen. Ako ste gledali i jedan film sa njim, onda znate kakav je on. Čovek je isti u svakom filmu u kom se pojavljuje. Stvar je u tome što on nikada nije bio u ovako dobrom filmu tako da mi je ovde budala poput njega bila odlična. 


Tu je još jedna snaga filma. Svi likovi su i crni i beli. U nekim momentima će vam se Rogenov lik gaditi a u nekim će vas oduševiti. U svakom slučaju, na kraju će pokazati pravo lice i te scene su, barem meni, neprocenjive. Bravo za Rogena i za sve dobre i loše stvari svog lika koje je trebalo izneti. Jedini lik/glumac koji u filmu nema mesta je već pomenuta devojka. Jedino njen lik nije vredan pažnje jer je izvučen iz nekog teen smeća od filma. To je zaista šteta.  Srećom, u završnici filma, nema tog lika, pa su ostali svi koji su vredni pažnje. 


Ta završnica, uz genijalno odsustvo patetike, još više pokazuje ljudskost svih karaktera i u zadnjih dvadesetak minuta u kojim se rešava sudbina glavnog lika, teško je ne pustiti suzu. Još jednom bravo za ljude koji su napravili ovaj film. A vi braćo i sestre, osim ako zbog nekog emotivnog razloga ne možete pogledati ovu priču, obavezni ste posvetiti joj vreme.

Zanimljivosti:
Džejms MekAvoj je trebao biti u glavnoj ulozi ali je zbog privatnih problema odustao od uloge. Set Rogen je pozvao Gordon-Levita sedam dana pre početka snimanja filma kako bi ga ubedio da prihvati ulogu. Gordon-Levit je prihvatio ponudu dva dana pre početka snimanja. On je zaista obrijao glavu u filmu. Glavni lik je baziran na piscu Vilu Raiseru. Set Rogen praktično ovde glumi samog sebe. On je sve vreme njegove bolesti bio uz Raisera. U jednoj sceni, Adam (Gordon-Levit) kaže da nikada nije posetio Kanadu. Skoro ceo film je snimljen u Kanadi. 

Naj scene:


Rasplet

Moja ocena: 8/10

Нема коментара:

Постави коментар