The Shrine (2010)

The Shrine (2010) on IMDb
Žanr: Horor
Režija: Jon Knautz
Glumci: Aaron Ashmore, Cindy Sampson, Meghan Heffern...

Mlada novinarka i njeni prijatelji putuju u Poljsku da istraže nestanak mladića, ali tamo nalaze na nešto što nisu mogli ni sanjati...

Ovaj film je mogao biti pravo osveženje u horor vodama. Ne znam da li sam u skorije vreme video da film ima dobru ideju a da je očajno izveden. Kao da im je samo ideja bila bitna a sve ostalo ne. To je kao kada imate sjajnu viziju kakvu sliku da naslikate ali to uradite flomasterima. Ne mogu da vam kažem u čemu je ideja pošto ćete možda zaključiti mnogo iz toga. U svakom slučaju vezana je za ovu Naj scenu koja je skoro pa savršena. Kažem "skoro" zato što ju je očajnom glumom upropastila Sindi Sampson. E već smo došli do dela gde ja napljujem ono što ne valja.

Svi osim glavne glumice su koliko toliko ok. Devojka glumi kao da se sve vreme gleda u ogledalo i pita "da li bih mogla gluplju facu da složim?". Osim scena na kraju filma, prilično obara kvalitet svakoj u kojoj se pojavi. E sada ću malo da bacam spoilere ali ne brinite, ne odajem vam ništa specijalno. Manje više sve što ću napisati videćete u prvih 10 minuta. Glavni lik je novinarka koja odlučuje zanemariti šefov zahtev da ode i istražuje neki levi slučaj već svojevoljno odluči da putuje u Poljsku gde je nestao neki Amerikanac. Naravno, ovo je još jedan film u nizu gde najebu mladi američki turisti (Hostel, Turistas, The Ruins...). Ovog puta na meti se našla Poljska. Likovi u selu u Poljskoj kao da su iz srednjeg veka, što je ovde potpuno nepotrebno.

No da se još malo vratim našoj novinarki. Osim ovih debilnih postupaka kada fasciklu sa zadatkom koju joj je šef dao pre tri sekunde baci u smeće, imamo tu još malo bisera. Ona je pre toga pitala šefa da putuje da istraži slučaj jer u toj oblasti je kroz istoriju nestalo preko 50 turista. Ok, ali kada već svojevoljno odlučuje da ide tamo i povede dvoje ljudi, zar nije bilo logično da barem obavesti nekog o svom putovanju. Ma neeee, ona samouvereno piči tamo bez ikakvog straha. U tom prvom delu filma, reakcije likova su totalno debilne. Primer: Glavni lik i njena prijateljica su videle nešto od čega bi se normalan čovek ukakio od straha. Njihova reakcija je kao da su im upravo saopštili da će Riki Lugonjić držati svoj šou u Las Vegasu.

Imamo i one klasika situacije "Hej, ovo izgleda kao prokleta smrtonosna opasnost. Idem da vidim šta je a vi ostanite tu." Još jedan idiotizam i prekidam sa spoilerima. Pre kretanja na put, naša novinarka poseti majku nestalog mladića. Majka kaže kako je zvala policiju zbog nestanka njenog sina ali oni su joj odgovorili da su malo zauzeti pa će doći kada budu imali vremena. WTF!?!? Kao da je zvala komšiju da joj promeni sijalicu. Strašno. Film u svakom slučaju pogledajte, nije toliko loš koliko je meni zanimljivo da ga ispljujem. Vredi ga pogledati ako ni zbog čega drugog onda zbog ove Naj scene i same ideje koja i nije tako loša. Ljudi uglavnom iznose pozitivne stavove o njemu a i meni bi bilo drago čuti šta mislite.

Selo u koje likovi putuju je plod mašte i nazvano je Alvania. To je greška jer u poljskom jeziku ne postoji slovo V.

Statua u magli