Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

среда, 28. децембар 2011.

Friday the 13th Part 2 (1981)


Friday the 13th Part 2 (1981) on IMDb
Kod nas nazvan: Petak Trinaesti 2
Žanr: Horor | Misterija | Triler
Režija: Steve Miner
Glumci: Betsy Palmer, Amy Steel, John Furey...

Priča:
Gospođa Voorhees je mrtva i kamp Crystal Lake je zatvoren, ali ljude u kampu do njega progoni nepoznati ubica. Da li je to sin gospođe Voorhees za koga se tvrdi da se udavio pre 30 godina?

Moj osvrt:
Od prvog dela ovog serijala nisam očekivao ama baš ništa a bio sam prijatno iznenađen. Taj film je napravio sjajan uvod i podlogu za ovaj nastavak i zaista je prava šteta što to nije iskorišćeno kako je moglo biti. 90% ovog filma je kopija prvog, samo što je ovaj mnogo sporiji. 


Ponovo imamo ekipu koja dolazi u isto mesto u manje više isti kamp kao onaj prošli, samo što sada kada je ubica iz prvog dela mrtav, neko drugi progoni ove likove. Ono što je počelo u toku filma da me opasno nervira su scene u kojima kao očekujete pojavu ubice pa se pojavi neko drugi. Tih scena ima barem pet puta više nego pojava samog ubice. Film se razvija veoma sporo. Imamo par ubistava van kampa pa potom prvi član ove ekipe koja je došla na kampovanje gine tek posle 50 minuta filma. Sledeći gine 10 minuta kasnije. Ceo film traje tek nešto više od 80 minuta pa vi sami izračunajte koliko je tu praznog hoda. 


Završnica filma je sasvim dobra ali dotle vas prvih pedesetak minuta ubiju u pojam sa ovim navedenim scenama i sporom radnjom. Da ne liči toliko na prvi deo, možda ni to ne bi bio toliki problem. Sam ubica izgleda smešno. On još nema onu masku po kojoj je postao čuven već ima kao neki mini džak preko glave. To dosta oduzima na njegovoj pojavi koja bi trebala biti zastrašujuća. 


Ovo definitivno jeste korak u nazad za razliku od prvog dela, pogotovu kada se ima u vidu kakvu je podlogu on ostavio ovom filmu. U svakom slučaju, nadam se da će naredna ostvarenja biti barem malo originalnija.

Zanimljivosti:
Ubica u filmu ima potpuno isti izgled kao ubica iz filma The Town That Dreaded Sundown. Film je imao budžet od $1.000.000 a do današnjeg dana zaradio je $21.722.000. Adrienne King je zahtevala da se ne pojavljuje mnogo u filmu zato što ju je posle prvog dela jedan obožavaoc proganjao i čak provalio u njen stan. Zbog tog slučaja ona je prestala da glumi.

Naj scena:


Finale

Moja ocena: 5/10

1 коментар:

  1. Veljko Damjanović25. јун 2021. 15:16

    Za potpuno uživanje u ovakvim filmovima, potrebno je da imate prave godine. Meni je te 1981. bilo 12 godina kada sam odgledao upravo taj drugi deo i bio prilično šokiran. Godinu dana pre sam gledao The Exorcist i smatram da ništa strašnije nije snimljeno ni do današnjih dana. Medjutim, ovaj drugi deo Petak 13. mi noćima nije dao da spavam. Prvi deo filma sam odgledao tek dve godine kasnije i to nije bilo to, iako se potpuno slažem sa tobom da je prvi deo bolji i sa medijske-filmske i sa žanrovske-horor strane. Valjda sam bio stariji i to na mene više nije ostavljalo pravi utisak. Što se tiče sporije radnje i dužeg iščekivanja nekog ubistva... Meni to ostavlja bolji utisak. Čekaš da se nešto dogodi, pa ništa. Pa, opet čekaš, pa, opet, ništa... i odjednom, kad si se već oladio, neko bude proboden kopljem dok vodi ljubav u krevetu... Ovaj džak preko Džejsonovog lica mi je mnogo ubedljiviji nego hokejaška maska. Ne znam, ta maska mi je nakako previše američki...tačnije, previše urbano. A Džejson odrasta u divljini i u polurazrušenoj brvnari punoj paučine, tako da mi je taj džak kojim prekriva svoju šarmantnu facu daleko logičniji. Naravno, sve ovo govorim iz perspektive klinca od dvanaestak, petnaestak godina. Iz današnje perspektive mi oba ova filma deluju manje ubedljivo, a u poredjenju sa remek-delima žanra, kao što su: Exorcist, Shining, Haloween, ili De Palmina verzija Keri, ove koljačine mi deluju smešno. A, opet, u poredjenju sa današnjim hororima, mi deluju kao vrhunci horora.

    ОдговориИзбриши