Kod nas nazvan: Na Rubu Divljine
Žanr: Akcija | Avantura | Drama | Triler
Režija: Lee Tamahori
Glumci: Anthony Hopkins, Alec Baldwin, Elle Macpherson...
Priča:
Inteligentni milioner zajedno sa dvojicom ljudi, bori se da preživi u divljini dok im je konstantno za petama krvoločni medved.
Moj osvrt:
Koju god scenu pogledaš, pomisliš majko mila što je ovde lepo. Ne da je lepo već je odmor za oči, srce, dušu i mozak. Ovo je kao kada slušate vođina izlaganja i dnevnike sa svih živih televizija i čujete kako je sve lepo, bajno i sjajno, majko mila što nam je dobro a zapravo, kad pogledate suštinu, vidite da sve to polako tone u glib. Ispod sve te lepote, avanture i glumačkih bravura i bravurica stoji mačevanje đokama oko trofeja koji je običan ukras kroz ceo film. Postavlja se pitanje, zašto je ovaj film onda cenjeniji nego što zaslužuje.
Žanr: Akcija | Avantura | Drama | Triler
Režija: Lee Tamahori
Glumci: Anthony Hopkins, Alec Baldwin, Elle Macpherson...
Priča:
Inteligentni milioner zajedno sa dvojicom ljudi, bori se da preživi u divljini dok im je konstantno za petama krvoločni medved.
Moj osvrt:
Koju god scenu pogledaš, pomisliš majko mila što je ovde lepo. Ne da je lepo već je odmor za oči, srce, dušu i mozak. Ovo je kao kada slušate vođina izlaganja i dnevnike sa svih živih televizija i čujete kako je sve lepo, bajno i sjajno, majko mila što nam je dobro a zapravo, kad pogledate suštinu, vidite da sve to polako tone u glib. Ispod sve te lepote, avanture i glumačkih bravura i bravurica stoji mačevanje đokama oko trofeja koji je običan ukras kroz ceo film. Postavlja se pitanje, zašto je ovaj film onda cenjeniji nego što zaslužuje.
Jasno je kao dan da Hopkins ovde štrči. E sad, postavlja se pitanje kako takva glumačka veličina, bogotac, car, kralj može da štrči. Jednostavno, imate utisak kao da ste u neku tupavost poput Guardians of the Galaxy ugurali Hamleta ili neku dramu gde čika Entoni ušiva i ubiva a svi okolo su u fazonu šta koji krasni. Čovek u monologu, dijalogu, sceni izbriljira ali to što gledate nema mesta u sceni koja je jednostavno bez ideje i sadržaja. Njegove rečenice u filmu u kom bi fabula i likovi bili fino razrađeni bi bile epske. Ovako izgleda kao da su ga napili dobro da ne konta gde se nalazi i glumi previše kvalitetno za ovaj film.
Zašto je ovo plitko? Zato što gledamo neko smrdljivo preživljavanje dva lika (treći je nebitan) koja se zapravo bore oko čedne djeve. Prvo, vidi se da čedna djeva pravi majmuna od supruga (Hopkins). Ok, lepe žene baš umeju da te sjebu u mozak (živele!!!) i vidimo da je ovaj čova svestan toga. Ali jbg, nastavlja sa tom igrarijom. Njegov konkurent u tumačenju Aleka Boldvina koji se malo previše uneo u ulogu je plićak. Lepuškasti fotograf i to je to. Takav ostaje od prve do poslednje scene u filmu. Čedna djeva jeste lepa i .... Jebiga, nema dalje, lepa je. Na to dodajmo da se zaplet kreira kretenskim odlukama i događajima i zapravo imamo priču koja je užasavajuće nebitna.
Sledeća stvar koja jako upada u oči je što je svaki prokleti dijalog mudrovanje. "Znaš kakav si ti čovek... znaš u čemu je stvar sa ljudima kao ti ... " Ovakve stvari se ponavljaju iz dijaloga u dijalog. Ne mogu da se primim na te velike govore u ovolikoj količini. Treba da ih sačuvaš za ključne momente i to je to.
I sada ta grupica luta prelepom prirodom boreći se da preživi. I tu imamo jednu dobru stvar a to je način na koji Hopkins izrasta u vođu. Naravno da nije fizički najjači. Druga dva lika mogu da ga pojedu za doručak. Očigledno je da je Hopkinsov lik pametniji od druge dvojice i to jeste jedan od faktora za vođu. No ima tu još nešto a to je odlučnost. Način na koji on reaguje na svaku promenu i opasnost je takav da preuzima odgovornost, poziva na akciju a pre svega je smiren i pun samopouzdanja. I onda on lako dobija poverenje. Čovek ima sve odlike pravog vođe. A simpatično je što cela ta priča oko ovog lika jako podseća na Starac i More.
Još jedna dobra stvar (i naj scene) su, uz prelepu prirodu kojom šetamo, susreti i okršaji sa medvedom. Meda je baš serviran kao opasna sila prirode i kad god se pojavi imamo tu dozu napetosti, akcije pa i horora. Čak ni ne postoji loša scena sa njim. Recimo kada nema opasnosti, lik umalo sebi ne amputira nogu perorezom. Ali kad dođe meda, iako je opasnost velika, nema nikakvih retardacija u scenariju. Tako da su sve te scene sa medom memorabilne.
I na kraju, zašto je ovaj film tako gledljiv? Šta nas je to prevarilo da nam se ovo možda i svidi? Odgovor je jednostavan - njegovo veličanstvo, Ser Entoni Hopkins. Onaj ko je prodao ovu priču, savršeno je znao šta radi. Bukvalno svaku scenu je prepustio Hopkinsu da je vodi i svaki smrdljivi dijalog je ovaj čovek okrenuo u nešto što zvuči kako treba. Ovo je savršena prezentacija kako jedan čovek može da nosi smrdljivi film i da od njega napravi nešto što je sasvim gledljivo. Zaista je šteta što ova uloga nije iskorišćena za mnogo bolji film. No, kako god bilo, gosn Hopkinse, hvala što ste nas prevarili svojom genijalnošću. Nekog drugog bih verovatno pljucnuo. Vama se klanjam.
Zanimljivosti:
Hopkins je tokom snimanja zbog problema sa vratom pio dosta lekova protiv bolova. Kako je jednom upao u ledenu vodu, nije shvatio koliko mu je hladno dok nije počela hipotermija. Zbog toga je završio u bolnici. Boldvin izgovara ime "Čarls" (Hopkinsov lik) 87 puta.
Naj scene:
Zanimljivosti:
Hopkins je tokom snimanja zbog problema sa vratom pio dosta lekova protiv bolova. Kako je jednom upao u ledenu vodu, nije shvatio koliko mu je hladno dok nije počela hipotermija. Zbog toga je završio u bolnici. Boldvin izgovara ime "Čarls" (Hopkinsov lik) 87 puta.
Naj scene:
...I u sobi na belom jastuku
i u šumi pokraj starog panja...
Moja ocena: 5/10
Vidim da si jako pohvalio fotografiju i pejzaž filma. Imaš li neke slične da preporučiš?
ОдговориИзбришиAuh, LOTR i Revenant si gledao. Ne pada mi puno na pamet iskren da budem. Apocalypto, Into the wild, Barry Lindon, Dances with wolves, the motorcycle diaries...
ИзбришиHteo bih te pitati zasto uvek stavljas adresu bloga u donji desni ugao svake slike na recenziji?Usput odlicna recenzija :D
ОдговориИзбришиHvala najlepše. Dva razloga. U skoro svim postovima sam sam izvukao slike iz filmova tako da uglavnom nisu neke koje se mogu naći po netu. Drugi razlog je reklama. Ako neko pretraži slike na googleu, bingu, yahoo, može da naleti na sliku sa bloga i eto je adresa na njoj :)
ИзбришиHvala na lepim recima.Hteo bih te pitati kako ti se cini moj blog.Ne zelim da ovo ispadne sad kao reklama, nego bih teo da cujem tvoj objektivno i iskreno misljenje.
Избришиhttps://filmskadela.blogspot.com/. Uzivaj :D
Podržavam. Nemam šta da ti govorim za stil pisanja, to se menja vremenom. Uostalom možeš ispratiti to i kod mene na blogu.
ИзбришиMožda ti ne želiš da to bude reklama ali ja ću rado reklamirati. Podržavam maksimalno i dodaću te u listu blogova.
Mali savet:
Probaj da napraviš pasuse u tekstu zbog lakšeg čitanja.
Takođe, meni je za čitanje lakše kada je tekst uži, ali to je subjektivno. To ću ostaviti drugima da prosude :)
Uživaj u tome što radiš. To je sva mudrost :)
Hvala ti jos jednom na svemu i poslusacu tvoje savete. Pozz :D
ИзбришиNe znam da li si ispratio ove Oskare, ali svi napadi na Hopkinsa su mi potpuno idiotski. Svesti takvu veličinu na jos jednog belog glumca je bezobrazluk. Preporučujem ti da pogledaš "The Father" dugo nisam video da neko tako lagano dominira čitavim filmom.
ОдговориИзбришиDa budem iskren nisam ispratio. Znam samo da su Nomadland i Hopkins dobili oskare. Čak ni ne znam za te napade niti razumem zašto bi iko imao razlog da napada Hopkinsa zbog uloge. Ali oskari su se pretvorili u te politički-korektne manifestacije već odavno. Pre nekoliko dana sam naleteo na tekst gde je neki eminentni časopis rangirao sve filmove koji su dobili oskara od najlošijeg ka najboljem. Br 1 je bio Moonlight. Čoveče, to čak nije ni naročito kvalitetan film a kamo li da zaslužuje da bude pomenut u rangu nekih ostvarenja. Ali dobro, treba da se pomirimo da je došlo to vreme takozvane političke korektnosti gde više ne smeš ni da iskažeš sopstveno mišljenje niti kreativnost već si ukalupljen šablonima koji su smislili idioti i uveli ih kao standard. A biću slobodan da kažem ko ih jebe. Sve dok većina novih filmova robuje tome, neću se ni truditi da ih gledam. Praktično možeš kopirati tekst za svaki od njih jer su izgubili smisao. Ima vazda (starijih) filmova koji nisu opterećeni tim sranjima tako da ne gubimo ništa propuštajući te koji se planski prave za oskara.
ИзбришиOni su se nadali da će Bozman posthumno osvojiti Oskara, ali pošto je izgubio od Hopkinsa, oni to smatraju kao nekim napadom na njegovo nasleđe i pokušajem da se potpuno zaboravi sve ono što je uradio za života. To je za mene kretenizam, jer ne trebaju tebi Oskari da bi bio zauvek pamćen. Mnogi velikani nisu nikada osvojili tu nagradu, pa ih i dalje pamtimo. Svi i dalje znaju kakve su legende O'Tul, Grant, Mičam, Din... A što se tiče ovih nominovanih, pogledao sam dosta toga i meni tu osim "The Father" ništa nije nekog značajnog kvaliteta.
ИзбришиUbo si u tome šta je suštinska greška. Ambalaža pre sadržaja. Ljudi dobijaju oskare zato što glume humane ljude, glume ugrožene ili oponašaju poznate a ne zato što dobro glume. Jer ne vidim sad ovde nigde "zašto Bozman nije dobio oskara jer je odvalio glumom" već vidim sve druge razloge. Nema logike. Žalosno je što je Bozman skončao kako je skončao ali samo treba postaviti pitanje, da je život bio pravedniji i da je on ostao živ, da li bi bio kandidat za oskara i da li bi ga dobio?
ИзбришиNema šanse da bi on bio smatran favoritom za tu nagradu, ali nominaciju bi verovatno zaradio. Ali to što sad pominjem napade na Hopkinska, jedan čovek ladno napiše od svih glumaca koji su nominovani, oni daju Oskara matorom belom čoveku. Prvo mi je čudno šta je problem biti mator i beo, a drugo nije Hopkins neki anonimus, već jedan od najboljih živih glumaca na svetu, nije sramota izgubiti od takve gromade.
ИзбришиMnogo je matoraca trenutno koji mogu ovim mladima da drže predavanje o glumi. Uz svo dužno poštovanje današnjim holivudskim zvezdama, moraju još puno mleka da piju da bi došli na nivo jednog Hopkinsa, Nikolsona, Istvuda, Kejna, MekKelana, Paćina, DeNira, Gambona, Saterlenda, Duvala ... ili kod dama Denč, Miren, Strip, Redgrejv, Klouz, Endruz, MekLejn, Burnstin.... I ko zna koliko sam ih zaboravio.
ИзбришиPrelepa stvar je npr. kada odeš u pozorište, da ti stariji glumci dobijaju veće ovacije kao sporedna uloga nego glavni glumci u tim predstavama. Postoje zasluge a postoji i majstorstvo zbog kojih su oni veliki.
Tako da svi ovi starci su generalno na višem nivou od ovih mlađih. To su ljudi koji će da od male scene i jednog trena naprave bravuru. Nedavno sam sa nekim diskutovao o Max Von Sidowu i jednom telefonskom pozivu u filmu. Koliko god puta gledao tu scenu, imam knedlu u grlu. Tako da je iluzorno pričati šta ti "matorci" umeju.
Kad si već pomenuo Maksa, stavi u listu "The Emigrants" i "The New Land", divota je gledati koliko su savršeni Liv Ulman i on.
ИзбришиPopularno ne znači i najbolje, to sigurno znate. To važi za bilo kakvu umetnost. Dovoljan je pogled na današnju muziku samo. Zanimljivost: Ljudi se i dalje lože na OSKARA, a svi znamo koliko je on nebitan. Primer: Neki od mojih omiljenih filmova su The Crow, Evil Dead 2, The Warriors, True Romance,American Psycho... Koga je briga za Oskarova ili procenat na Metacritic. Ako neki od vaših omiljenih filmova ne bude uvučen u kuću slavnih, to je u redu. Klinci glume u nekim prosečnim američkim serijama i odmah su super popularni, i ujedno vrsni glumci.Pogledajte koliko legendarnih ljudi u svetu filma su dobili honorary oscar. Honorarac?
ИзбришиMa svakako da Oskar nije merilo ičega, ionako je to nagrada koja se dodeljuje uglavnom glumcima sa engleskog govornog područja. Kad pogledaš kakve veličine iz drugih zemalja nisu dobile tu nagradu, sve ti bude jasno. Za mene su gromade kao što su Gaben, Mastrojani, Žana Moro, Monika Viti, Mifune, Belmondo, Cibulski, Ulman, Hana Šigula, Ventura, Delon, Denev, Klaus Kinski i mnogi drugi značajniji od te nagrade, ali ono što mi je zasmetalo je kako su neki pokušali da diskredituju legendu kakva je Hopkins pominjući kako je on samo još jedan matori beli glumac koji je tu nagradu osvojio samo zato što je privilegovan. Naravno da to ne bi trebalo da me tangira, ali me je ipak nateralo da se zapitam kuda ide ovaj svet kada se ovakva legenda pokušava diskreditovati.
Избриши