Alternativni naziv: Three Colors: Red
Kod nas nazvan: Tri Boje - Crveno
Žanr: Drama | Misterija | Ljubavni
Režija: Krzysztof Kieslowski
Glumci: Irène Jacob, Jean-Louis Trintignant, Frédérique Feder
Priča:
Devojka otkriva čoveka koji špijunira susede i sklapa neobično poznanstvo sa njim.
Moj osvrt:
Šta ako ti kažem da je samo jedna slučajnost potrebna da te dovede do nečeg velikog, do nekog ko će ti promeniti život, do nečeg što ćeš pamtiti dok si živ. Nije to velika događaj. Može to biti kasno ustajanje, pogrešno skretanje, slomljena potpetica, pronađen predmet koji je neko izgubio. Šta ako ti kažem da ti male slučajnosti menjaju dan, put, raspoloženje ili možda čak i život?
Kod nas nazvan: Tri Boje - Crveno
Žanr: Drama | Misterija | Ljubavni
Režija: Krzysztof Kieslowski
Glumci: Irène Jacob, Jean-Louis Trintignant, Frédérique Feder
Priča:
Devojka otkriva čoveka koji špijunira susede i sklapa neobično poznanstvo sa njim.
Moj osvrt:
Šta ako ti kažem da je samo jedna slučajnost potrebna da te dovede do nečeg velikog, do nekog ko će ti promeniti život, do nečeg što ćeš pamtiti dok si živ. Nije to velika događaj. Može to biti kasno ustajanje, pogrešno skretanje, slomljena potpetica, pronađen predmet koji je neko izgubio. Šta ako ti kažem da ti male slučajnosti menjaju dan, put, raspoloženje ili možda čak i život?
Šta ako ti kažem da si pogrešno procenio nekog na osnovu loših stvari koje je uradio? Da li si svestan da nisi video širu sliku? Kako je to moguće? Prijatelju, moguće je da ne vidiš cilj ili nameru? Samim tim, ne vidiš osobu. Zamračio si je, izbrisao, obeležio. A možda je to osoba koja bi ti otvorila oči. Možda je to neko kome bi se predao ili otvorio. Možda je to neko kome bi dozvolio da te vodi. A možda je to što ti se činilo lošim rađeno za tvoje dobro.
Šta ako ti kažem da time što si se ogradio od drugih, izgubio si pojam o mogućnostima? Kada bi saznao kakve mogućnosti imaš, uplašio bi se toga koliko sam utičeš na svoj put. Ne samo da bi se uplašio, bio bi zbunjen tolikim izborom dobrih puteva da ne bi mogao da odabereš pravi. Time što se zatvoriš, ideš samo očekivanim putevima. Tada si predvidiv. Tada si uobičajen. Takav je i tvoj život i ono što ti se dešava.
Zamisli sada da vidiš sve te mogućnosti? Koju bi odabrao? Mislim da to nije pravo pitanje. One loše bi svakako zaobišao. Ali pored toliko dobrih, nije pitanje šta bi izabrao već čega bi se odrekao. Koja od tih prelepih mogućnosti bi ostala neostvarena? Koju bi prigrlio? Šta bi ti ona novo donela? Da li si svestan da bi se kasnije mogao odreći i te zbog nečeg drugog?
Možeš li da zamisliš drugačiju ljubav od one koju sada osećaš ili želiš? Da li si svestan da najveća ljubav može biti i samo u razgovoru koji te čini srećnim, ispunjenim? Da li si svestan da možeš osetiti neizmernu sreću u malim postupcima koji ti možda deluju smešno? Prijatelju, nije stvar u postupku, već kako ga neko učini. Taj neko zna kako da ga učini za tebe. Prigrli to i osetićeš neizmerno zadovoljstvo.
Šta ako ti kažem da je to što ti sada živiš neko već proživeo. Šta ako ti kažem da on tvoj put vidi? Šta ako on vidi sve tvoje mogućnosti i sve dobro što može da ti se dogodi? On zna šta osećaš, on zna šta ćeš da uradiš, on zna šta gde bi trebao da ideš.
A šta ako si ti taj neko ko zna? Šta ako prepoznaješ svoj pogrešni korak kod nekog drugog? Šta ako svoju davnu neveštost pronalaziš u nekom drugom? Šta ako vidiš da taj drugi može da ostvari nešto što je tebi promaklo? Da li ćeš pomoći i usmeriti nekog ka boljem ili ćeš mu zabraniti ono što je tebi bilo neuhvatljivo? Da li će ti on to dozvoliti da ga vodiš? Prijatelju, ako već nisi, ti ćeš biti ta slučajnost koja drugom može promeniti život. Iskoristi to da nekog učiniš srećnim i ti ćeš se osećati tako.
Zanimljivosti:
Kao i u druga dva filma u trilogiji, vidimo staru osobu koja pokušava da ubaci praznu bocu u kontejner. Pre početka snimanja, Kislovski je pitao Irenu Jakob da li je ikada želela da se zove drugačije. Ona je izjavila da je želela da se zove Valentina i to je na kraju bilo ime njenog lika u filmu. Poslednji film Kristofa Kislovskog koji je potom otišao u penziju.
Naj scena:
Zanimljivosti:
Kao i u druga dva filma u trilogiji, vidimo staru osobu koja pokušava da ubaci praznu bocu u kontejner. Pre početka snimanja, Kislovski je pitao Irenu Jakob da li je ikada želela da se zove drugačije. Ona je izjavila da je želela da se zove Valentina i to je na kraju bilo ime njenog lika u filmu. Poslednji film Kristofa Kislovskog koji je potom otišao u penziju.
Naj scena:
Perhaps you're the woman I never met.
Moja ocena: 9/10
Jako sam se obradovala još jednoj Vašoj recenziji filma u režiji Kišlovskog(dala sam svoj komentar nekada davno o Kratkom filmu o ljubavi).Vrlo upitan osvrt na ovaj film.Mislim da je Kišlovski zaokružio ideju i pojam sinhroniciteta ovim filmom.Na samom kraju želim da dodam još jedno pitanje:"Da li je život šestarski krug"?
ОдговориИзбришиPre svega bez persiranja. Sećam se komentara i drago mi je što sam te obradovao ovim :)
ИзбришиPokušaću.:) Unapred se radujem još nekoj tvojoj recenziji filma u režiji Kišlovskog.
Избриши