Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 3. фебруар 2020.

A Night at the Roxbury (1998)


Kod nas nazvan: Noć u Roksberiju
Žanr: Komedija | Muzički | Ljubavni
Režija: John Fortenberry
Glumci: Chris Kattan, Will Ferrell, Raquel Gardner...

Priča:
Dva brata sanjaju o tome da poseduju svoj klub ili barem da uspeju da uđu u najpopularniji klub u gradu - Roxbury.

Moj osvrt:
Kad je komedija u pitanju, prilično sam fleksibilan. Moja šoljica čaja je naravno britanski humor (Only Fools and Horses, Dave Allen, Benny Hill, Rowen Atkinson, Man Behaving Badly...). Čaplin je opet priča za sebe. Volim i dobre parodije poput prvog Austin Powersa, poput OSS 117, Johny English itd. Volim Beavis and Butthead-a i South Park. Nisam fan sitkoma poput npr. Friends, Big Bang Theory, How I met Your Mother jer sam mišljenja da ne bih znao gde da se nasmejem da nema onog smeha iza. Ali opet, to je sasvim gledljivo kao nešto što će te malo zabaviti i ubiti ti malo vremena. Prolaze i plitke stvari poput recimo Teda i drugih vulgarština. Ok, nešto je tu svevremena komedija koja priča priču, nešto glupost koja će da te nasmeje. Gde je tu A night at the Roxbury? 

Nije ovo počelo loše. Delovalo je kao genijalna sprdnja sa pop kulturom. Dva bilmeza koja samo razmišljaju o provodu i izgledu, keva koja skuplja plastične operacije i ćale koji sve to treba da plati. Sve to protkano kremom pop muzike iz perioda u kom se film odvija. Why the hell not? Zašto se neko ne bi propisno nasprdao sa svim tim stvarima koje su dan danas aktuelne i verovatno su otišle još gorim putem nego u vreme u kojem se radnja filma dešava. Na žalost, sve je ostalo na obećanju. Film ne samo da je propustio da popljuje sve to, postao je priča o likovima koji nisu vredni pažnje. Ne mogu da se smejem samo samo na "ha ha vidi kakav debil". To nije smešno niti zabavno. 

Još jedna dobra stvar sa samog početka, dok je još postojala nada da će ovo da valja je forsiranje te preokupacije da se uđe u Roxbury i partija tamo. Sa jedne strane to izgleda sjajno jer je sve zanemarujuće i nebitno za ove momke. Ovo nam govori koliko su nam ciljevi u mladosti zapravo ne tako veliki iako nas ispunjavaju. Druga stvar - provod treba da ti bude na kraju urađenog posla. Treba da bude proslava nečeg postignutog. Dakle to treba da bude nagrada. Ovi momci zaboravljaju na obaveze, na posao na sve oko sebe i samo streme ka tom Roxbury-ju. Umesto da taj provod bude opuštanje i nagrada, imamo generaciju kojoj je to cilj. Što je lepo sve dok mama i tata to mogu da plate. Posle ovoga, film ide samo nizbrdo. 

Ne moraš da budiš feministkinju u sebi da bi video kako su žene u filmu pogrešno tretirane i predstavljene. Imamo dva morona koji kao treba da nam budu zabavni. Sa druge strane i kada imamo takve dve žene, one deluju totalno pogrešno. Žene u ovom filmu: dve jure muškarce zbog love, jedna je lutka sa zilion plastičnih operacija. Ne priča i ne pita se puno a jako joj se ističu ne baš sjajne umne sposobnosti. Jedna je posesivni idiot. Dve su tu da bi naša dva idiota na kraju bila srećna (to im je valjda sva svrha). Sve ostale su ukras. Ček, stani, žene u pop kulturi nisu ništa drugo do ovo? Ne postavljaju nikakav trend? Ne pitaju se ništa? Ne bih rekao. 

Kada na početku vidite ko su likovi, šta rade i šta su im namere, posle toga budite svesni da nećete dobiti ništa novo. Humor se zasniva na svemu tome što vidite u prvih 10 minuta. Šale se menjaju ali koliko može biti zanimljivo da se sprdaš sa istim stvarima koje i nisu baš smešne toliko da se iskidaš. Pogledajte koliko fazona ima o tome kako se ova dva oblače, kako prilaze devojkama, kako pokušavaju da uđu u klub. Ovo nije fazon koji ponavljanjem postaje bolji. Ovo je više fazona na istu temu i to prestane da bude zanimljivo. 

Odnos dva brata je trebao i mogao biti nešto oko čega bi se film dobro gradio ali on je totalno pogrešan. Pokušavam da vidim šta film dobija njihovim razbijanjem i spajanjem? Jedan sprečava drugog da bude sa devojkom koja mu se dopada. Onda se njih dvojica rastave, krenu da pate, ovaj se spoji sa onom devojkom pa i tu pati dok se opet njih dva ne spoje i skapiraš da su to dva sama sebi dovoljna idiota. Uuuuu nema brata dok ne rodi majka. Hajd ti meni samo reci kako to ovde funkcioniše. Šta su izgubili razdvajanjem? Gomilu navika. Šta su dobili ponovnim spajanjem. Navike. Sve ostalo su im smetnje. Žene, ciljevi, bilo šta drugo nema svrhu ako njih dva nisu zajedno. No opet, ako jesu, sve to drugo dolazi nekako lagano. Ok, složna braća kuću grade... zar ne? Hajd podseti me onda zašto su se idioti svađali? 

Nisam fan pop muzike ali sve što sam čuo u filmu zaista valja. Sve te pesme su kolosalni pop hitovi sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih. Ako su se već počeli baviti pop kulturom, mogli su malko više vremena posvetiti ovim pesmama. Ovako imamo jednu šetnju uz Stayin Alive i besomučno ponavljanje What is Love (Haddaway). Film nam zapravo sve vreme odgovara na ovo pitanje. Samo što je odgovor totalno tupav. 

Ne znam braćo i sestre. Možda mi ne prija ovo. Ne volim kada moram da degradiram kefalo da bih uživao u humoru. Ne mogu da se smejem nekom samo zato što je budala. Ta budala mora da ima malo duha u sebi, mora da ima neku prepoznatljivu emociju zbog koje bih gajio simpatiju ili empatiju prema njemu. Pogledajte Mr. Been-a. U sceni kada mu tenk zgazi auto i vidite kako mu vilica drhti i samo što ne zaplače - nije vam svejedno. Kada u olupini nađe bravicu koja funkcioniše i uzme je, to je zaista tužna scena iako je ono što gledamo prilično besmisleno. Kada se u Only Fools and Horses Delu rodi sin i ovaj mu se obraća po prvi put, plakao sam kao kiša. Uprkos tome što gledamo likove koji baš i nisu u vinklu, ubedili su nas da gledamo ljude. I naravno, to su pravili genijalci. Ovde gledamo dva morona koja ni na mali trenutak ne uspevaju da nam dokažu da su nešto drugo. 

Pre gledanja ovog filma znao sam za onaj istoimeni kratki segment sa Džim Kerijem. To mi je bilo neuporedivo zabavnije od ovog filma. To traje 10 minuta i ima isto toliko sadržaja kao i ovaj film od 80. A Night at the Roxbury ima neki kultni status. Ne sporim, možda to bude komedija koja vam se dopadne ali ja jednostavno nemam strpljenja za ovakvo nešto. Nemam ništa protiv gimika ali oni su samo mala fora. Ovaj gimik traje previše.

Zanimljivosti:
Džim Keri je učestvovao na pisanju scenarija. Katan je izjavio kako Farel posle snimanja nije želeo da razgovara ni sa njim ni sa producentkinjom Ejmi Hekerling. Kada su se konačno sreli, Farel je rekao "so, I got all your messages, but I didn't call you back because I didn't want to talk to you."  Prvi film Eve Mendez. Vil Farel je 2000. oženio Viveku Paulin i ovo je jedini film koji su snimili zajedno.

Naj scena:

Početak

Moja ocena: 4/10

21 коментар:

  1. Sto se komedija tiče jedva čekam kad ćeš da napraviš post o Rush Hour (1998), bas je zabavan.

    ОдговориИзбриши
  2. Što se komedija tiče, videh da Mads Mikelsen i Anders Tomas Jensen spremaju novu saradnju, a prethodne četiri su bile opasne komedije baš, lepo bi bilo videti i neku od njih na blogu :) Prosto neverovatno za čoveka koji je glumio u Pusheru, Hanibala, da mu tako leže i ovakve role :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvo sam morao da pogledam imdb da vidim koja su to 4 filma i onda sam utvrdio da su sva 4 u listi :)

      Избриши
    2. Što se tiče Jensena najpre pogledaj Adam's apples, taj mu je najbolji, i In a better world, samo što ovaj on nije režirao već pisao scenario. A od muzičkih komedija/parodija izdvojio bih This is spinal tap, sam vrh ovog žanra, verovatno si i gledao ranije.

      Избриши
    3. Moram da priznam da nisam gledao This is Spinal Tap. Znam da ga mnogi navode kao jedog od najboljih na tu temu. Pogledaće se onda

      Избриши
  3. Ložili se kao klinci na ovaj film, sada ne verujem da bih ga pogledao do kraja.

    ОдговориИзбриши
  4. Pozdrav,nisam znao gde da ti pisem. Zanima me samo ako imas neke preporuke za neke serije koje bih gledao. Ako ih ti gledas uopste. Do sada sam gledao Breaking Bad (najbolja koju sam ikada gledao),The Walking Dead (odlican potencijal,ali su je upropastili posle,snimaju je eto samo da bi je snimali),GoT (Nije toliko dobra koliko svi laju,ali je definitivno iznad proseka). Sad sam skinuo Sons of Anarchy,a nemam ideju sta bih gledao posle toga,ako znas neku koju bi mi preporucio,najbolju koju mozes,a da se zavrsila (ne mogu da krenem da gledam i svakih nedelju dana jednu epizodu da gledam,zaboravim radnju :D. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh slab sam sa serijama. Ako izuzmemo gomilu britanskih, humorističkih, nemam naročito puno predloga. Nowhere Man (1995) mi je svakako najdraža. Breaking Bad nisam sve pogledao ali mi se dopada za sada. The Wire je odlična ono što sam gledao. Death Note naravno. Kao klinac sam voleo X-Files (prvih nekoliko sezona) i Homicide: Life on the street. Prison Break mi je odlična, tupava zabava. Mislim da sam negde na postovima čuo dosta solidnih predloga ali teško ću naći sada. Čitaoci su svakako tu da ti predlože šta valja :)

      Избриши
    2. Na kojoj si sezoni BrBa? Gledaj do kraja neces se pokajati sigurno :D
      Izgleda da je dobro sto sam te pitao,covece,dosije iks,ne moze bolje,ja ne znam kako se ja toga nisam setio pre. Definitvno cu to da pogledam. Hvala na preporukama!

      Избриши
    3. Serije gledam sa suprugom i to kad stingemo. Trenutno gledamo Breaking Bad pa smo razmišljali da se vratimo na the Wire pošto smo tu samo prvu sezonu overili. Gledali smo još neke ali nisu završene (kao pomenuti Attack on Titan). GoT je savršeno gledljiv ali mi se ne dojmi. Jedina nepreporuka je za House of Cards. Ne mogu da gledam Vučića na američki način. Jedva izdržavam i ovog našeg.

      Избриши
    4. Hahahahahah,ko kaze da moras da ga gledas? Samo iskljucis TV :D
      Ja TV ni ne gledam,palim samo kad je neka utakmica :D

      Избриши
  5. Westworld,Attack on Titans,the Kingdom,Chernobyl,trenutno sto mi je palo na pamet od novijih :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nijedna od tih se nije ni zavrsila koliko znam,ne trazim nove,nego vec zavrsene :D Ali hvala ti. Westworld sam pogledao prve dve epizode,cisto da vidim sta je,deluje konfuzno dosta,mozda bi mi trebalo vremena da se sve poklopi.

      Избриши
    2. Chernobilj jeste :p..mozda ti se svidi Banshee,ima tri,cetiri sezone cini mi se.

      Избриши
    3. chernobyl je zavrsen (odlicno zavrsen sta vise).

      Избриши
    4. Cek zar Cernobilj nije ona nova sa HBO? To je vec gotovo?
      Ili mislite na neku drugu?

      Избриши
  6. Одговори
    1. Gde gadljiv brate,medju omiljenim filmovima su mi Hellraiser i Saw :D
      Hvala na preporuci.

      Избриши
  7. Nema problema,imamo isti ukus sto se tice zanrova.😂😂😂Nema ovde gadljivih scena, vec je gadljiva tema o kojoj serija govori.Izvini, tek sam sad video poruku. 🙄🙄🙄

    ОдговориИзбриши