Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

уторак, 28. март 2017.

Leap Year (2010)


Žanr: Komedija | Ljubavni
Režija: Anand Tucker
Glumci: Amy Adams, Matthew Goode, Adam Scott...

Priča:
Ana Brejdi planira da putuje u Dablin kako bi zaprosila svog dečka, Džeremija na 29 februar zato što, prema irskoj tradiciji, muškarac koji dobije bračnu ponudu na ovaj dan ne sme da je odbije.

Moj osvrt:
Od romantičnih komedija sam odavno odustao. Eventualno sam gledao sa suprugom ali pošto sad filmove uglavnom gledam sam, nisam rad ovoj vrsti zabave. Tačnije nije da nisam, ali ću pre pogledati nešto sa starijim likovima jer su veće šanse da njihove priče nisu isprazne. No, ovo se našlo među predlozima, ima Ejmi Adams i Metju Guda pa nije to tako strašno izgledalo u startu. Morao sam prepustiti ženi u meni da dominira i eventualno uživa u filmu. 

Priča je ona standardna za ovu vrstu filmova, prljavi lik i čista devojka, razlike među njima, neprijateljstvo, svađe i na kraju ih ti razdori čine simpatičnim i kao stvorenim jedno za drugo. To smo gledali milion puta ali nije to loše ako se odradi kako treba. Što se ove izvedbe tiče, nit smrdi nit miriše. Niti vidimo neko kolosalno neprijateljstvo među njima, niti su izvukli ono najbolje iz razlika kako bi servirali urnebesan humor. Srećom su glumci simpatični, likovi podnošljivi i sve je ovo delovalo pitko. 

Veliki plus filma je što se ovo dešava u Irskoj. Braćo i sestre, ne pamtim kada sam ovoliko uživao u scenama. Naravno ne mislim na radnju koja se odvija, mislim na predele, prirodu, zamke, zalaske sunca, nevremena, zelenila, vodu... ma sve. Ne znam da li ste fan ovakvih stvari ali meni je ovo bio praznik za oči. Komotno bih mogao gledai Igre Smradi kad bi se odvijale u ovom okruženju. 

No, ono što je falilo je da se u potpunosti iskoristi taj irski mentalitet. Tek ponegde vidimo te simpatične likove, njihove šale, gegove i postupke koji svakako izmame osmeh. Upravo su mogli da igraju na kartu nenaviknutosti glavnog ženskog lika na ovako nešto. Ima i toga, pogotovu u odnosu ovo dvoje, ali mi je falilo barem još malo humora na tu kartu. Van humora, čini mi se da je i Irska osvajala ovu devojku, ne samo njen saputnik. Dodajte na sve ovo i sjajnu muziku. Zaista je lepo bilo čuti Irish Rover-a, I Tell Me Ma pa i druge stvari koje nisu baš iz Irske. 

Pošto sam se dotakao i muzike i estetike, moram malo o ovoj naj sceni. Priroda noću izgleda sjajno, Dream a Little Dream of Me je savršeno iskorišćen za ovaj momenat. Iako do tog momenta nisam video ni malo hemije među likovima, sve mi se to jako dojmilo. Bio je to jedan sjajan momeant lepe emocije. Još vrlo malo takvih momenata je servirano u filmu. Više smo gledali one šablonske scene tihe patnje i velikih priča. Takvih stvari mi je zaista preko glave. 

Da se vratim na početak i ono što sam rekao da više volim kada su likovi u ovim filmovima stariji. Obično su ti likovi prešli neke gluparije u životu koje su karakteristične za mlađe dane, proživeli su sve i svašta i onda treba da serviraš nešto što kod njih budi lepe emocije. Kod mlađih likova je uvek isto. Jedno je srećno ali ipak nije to tako kao što izgleda. I naravno problemi se otkriju naprasno i u poslednjem momentu sledi preokret. Drugo već odavno pati ali eto, sad ima razlog za novu patnju ili ljubav. Mnja. Mogli su nam servirati nešto drugo za promenu. Ili makar da nam ništa nisu servirali, možda bi bilo bolje. 

Žena u meni je očekivala da će navijati za neke romantične scene. Na žalost, ovi likovi, iako simpatični, nisu uspeli da stvore neku hemiju. Tek povremeno vidimo nešto. Više se tu poentira na pojedinačnim momentima humora. Ali na kraju krajeva, ne mogu da kažem da mi je bilo dosadno ili da sam se nervirao gledajući ovo. Naprotiv. Uživao sam u Irskoj, ovaj dvojac mi je jako simpatičan pa sam ovo prihvatio kao rutinski filmić koji će eventualno malo podići raspoloženje. Malo li je na ovaj predizborni period koji nam svima izaziva mučninu.

Zanimljivosti:
Metju Gud je izjavio kako je ovo bio jedan od najgorih filmova te godine. Pristao je na ulogu zato što je mogao da putuje kući u London vikendima. Zamak koji dva glavna lika posećuju je Rock of Dunamase u County Laois. Oni nisu bili zaista tamo, već je zamak dodat specijalnim efektima. Film je rimejk bolivudskog filma Jab We Met. Most na kom Ana i Deklan vode razgovor o njegovoj bivšoj verenici je St. Stephen's Green u Dablinu.

Naj scena:

Dream a Little Dream of Me..

Moja ocena: 5/10

Нема коментара:

Постави коментар