Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 4. мај 2014.

Pathfinder (2007)


Pathfinder (2007) on IMDb
Kod nas nazvan: Tragač
Žanr: Avantura | Akcija | Triler | Drama
Režija: Marcus Nispel
Glumci: Karl Urban, Clancy Brown, Moon Bloodgood...

Priča:
Vikinški dečak kojeg je njegov klan napustio odrasta sa plemenom Indijanaca. Kada Nordijci napadnu pleme sa kojim živi, on postaje jedina nada za spas tih ljudi.

Moj osvrt:
Kako sam voleo ovakve filmove kao klinac. Dovoljno je bilo da vidim mač u jednoj sceni i ćaozdravo. Ne bi me ni pajserom odvojili od ekrana. Sad kada sam odrastao imam utisak da je većina tih filmova trula. Ispostavilo se da tu ipak ima nešto dobrih stvari poput starog Clash of the Titans, starih filmova o Konanu, prvog Beastmastera. Možda nisu svi ti filmovi vrhunski ali imaju neki kvalitet i/ili šarm. Ovo novo na sličnu temu ne vredi pišljiva boba. Čast izuzecima (recimo 300). 

Pathfinder je imao elemente koji su mogli dovesti do nekog ok filmića. Prvo negativci. Njihovo prvo pojavljivanje ostavlja opak utisak. Njihov izgled je osmišljen maestralno. Na sve to, scene brutalnosti su žestoke gde vidimo veliku surovost ovih likova. Prva ta scena se dešava po noći i oni deluju prilično demonski. Sledeća dobra stvar je što njihovog predvodnika glumi Klensi Braun. Za ljude kojima to ime ništa ne znači reći ću vam da on tumači jednog od najupečatljivijih negativaca na svetu filma. Ko je gledao prvog Highlandera zna o kome i o čemu pričam. Drago mi je videti ga u ovakvoj ulozi. Veliki problem je što je većina scena sa ovim likovima slabašna. Prvo, trebali su snimiti više scena po noći gde bi njihov izgled dolazio do izražaja. Drugo, trebali su više da ćute jer bi ta ćutljivost stvarala još veći strah. Treće, trebalo je biti više napetih scena potere. Nekako sve te scene nisu uspele da me ubede da postoji neka velika opasnost iako su ovo brutalno surovi likovi, pozitivci su ih sređivali kao bube. 

Ono što iritira je težnja da se ubaci što više karakterističnih priča. Ok, nemam ništa protiv, ali ako to radiš, barem razvij takvu priču do kraja. Kao došli su nam tu neki Vikinzi i ovaj dečak je njihov ali su ga odbacili jer nije želeo pokazati surovost. Po prikazanom, ovi negativci su mogli ladno biti i Liliputanci. Nikakva priča o njima, nikakve karakteristike ove grupe, nikakva priča o ovom momku i njegovom poreklu. Mislim mogao je ovaj vikinški isprdak biti i Indijanac koji je slučajno došao do mača. Nikakve veze nema što su ovo Vikinzi ili njihovi potomci. Mogli su biti i maskirani likovi iz drugog plemena. Sve što znamo je da izgledajo opasno i da su surovi. Šta je njihov cilj osim besomučnog proganjanja i ubijanja - ne zna se. Zašto sve to rade - ne zna se. Hm. Zašto onda ubacivati neku filozofiju u ovu priču. 

Potom imamo i ljubavnu priču kao oni se vole ali nju voli drugi pa će uprkos svemu njihova ljubav sve da nadvlada pa će nju da iskoriste da ucenjuju njega pa će... ajao kakva gomila nepotrebnih gluposti. Pa imamo tu neku priču o "Tragaču". Šta je tragač - veze nemam. Ovde je tragač lik koji je poglavica ali kada god se priča o tom poslu, ispostavi se da je to turistički vodič. Zašto onda mudroserija oko cele ove priče. Potom glavni lik je izbačen iz klana nekih surovih vikinga jer odbija biti surov i besan a kao se ceo film vodi neka unutrašnja borba u njemu između besa, mržnje i ljubavi. "Šta li će prevladati" upita se zabrinuta baka. Čemu to mrsomuđenje služi - apsolutno ničemu. 

Zapravo Pathfinder je film o sukobu jednog lika sa opasnim plemenom i nadmudrivanju u toku tog sukoba. Toliko je prost i linearan da to ne mogu da vam opišem. Sledeća stvar koju ne mogu da vam opišem je ravnodušnost koju sam imao dok sam ovo gledao. Ok, dali su mi opake zlikovce i povremeno su ih upotrebili kako valja. Ok, dali su mi odlična okruženja, sjajne predele koji otvaraju mnoge mogućnosti. Ok, dali su mi i akciju mada su mi te scene malo išle na nerve zbog usporenog snimka. Mislim daj malo brzine čoveče. Usporeni snimak se prikazuje posle gola a ne non stop. Kako bi sve to delovalo surovije, krv pršti na sve strane a što je najgore ti efekti zapanjujuće loše izgledaju. Problem je što su mi dali daske od likova. Priču smo videli već milion puta a i ako je nismo videli nije zapravo ni bitna. Elementi iz Konana i Beastmastera pršte na sve strane ali nisu ni malo dopadljivi kao tamo. Ovo je užasavajuće prazan film sa nekoliko simpatičnih scena i može da bude zanimacija ako baš želite pustiti mozak na ispašu. A da, zapamtite ovo ime - Markus Nispel. Čova je sa Pathfinderom, rimejkom Konana i rimejkom Petka Trinaestog uspeo da me ubedi da sam udaren u glavu ako mu pružim još jednu šansu.

Zanimljivosti:
Istorijski susret između Vikinga i Indijanaca se desio na teritoriji današnje Kanade. Glumci su nosili hokejaške štitnike ispod kostima kako bi izgledali robusnije. Iako su bili svesni da vikinške kacige nisu imali dugačke rogove kao što je prikazano u filmu, odlučili su se na taj potez jer su takve kacige delovale zastrašujuće. Pravili su i metalne i gumene kacige. Gumene su nosili kada su snimane akcione scene. Film je zasnovan na istoimenom norveškom filmu. Izdat je strip po ovom filmu.

Naj scene:

Neke od pojava rogatih spodoba

Moja ocena: 4/10

Нема коментара:

Постави коментар