Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

понедељак, 19. мај 2014.

Godzilla (2014)


Godzilla (2014) on IMDb
Kod nas nazvan: Godzila
Žanr: Akcija | Naučna Fantastika | Avantura
Režija: Gareth Edwards
Glumci: Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Bryan Cranston...

Priča:
Najpoznatije svetsko čudovište se sukobi sa opasnim stvorenjima koja prete postojanju ljudi.

Moj osvrt:
Znaš šta očekuješ kad ideš da gledaš film o godzili. Čudovište, rušenje, ludačke efekte, rušenje, mnogo akcije, rušenje, nula drame, rušenje, ljude kao heroje (na žalost) i ne znam da li sam pomenuo rušenje. Geret Edvards nam je doneo vazda hvaljeni ali užasno isprazni i prejadni Monsters. Frustrirajuće odsustvo ičega dominira filmom. Moram da priznam da je u jednom delu uspeo da donese neku pretnju ali je to brzo umrlo u silnoj dosadi. Iskreno, zbog tog smaračkog pristupa, imao sam utisak da će ovo da mu uspe. Mislim, ovog puta nam mora dati zapravo neko čudovište a uz ozbiljniji pristup možemo dobiti svakako nešto bolje od Emerihovog lupetanja od prethodne holivudske verzije filma o ovoj kreaturi. Do sada nisam uspeo da nađem ništa što mi se naročito dojmilo vezano za godzilu ali nisam još overio original tako da postoji nada da će i ovde nešto da valja. 

Svesni smo koliko su efekti i pizdarije napredovali u poslednje vreme pa je za očekivati da nam dostave godzilu kako valja. Što se čudovišta tiče ja sam prezadovoljan. Sviđa mi se što je ovo ona stara debeloguza godzila a novi efekti su joj dali pravi sjaj. Zaista izgleda kolosalno i ova strvina je napravljena baš kako valja. Emerih nam je dao neku verziju T-Rexa. Ono kao hajde da nabudžimo godzilu ili šta već. E pa, braćo i sestre, ova debeloguza, sporija godzila izgleda neuporedivo bolje i dopadljivije. Zašto ta zverka mora da bude ekstremno brza. Neuništiva je, ogromna je, šta joj još treba. Druga stvar koja mi se dopada oko ove zverke je taj neki odnos sa ljudima. Ok, kenjanje da ona postoji ovde gazilion godina i da je dobro čuvana tajna ću da preskočim. To je kretenija prve vrste. Druga stvar je činjenica da se hrani radijacijom. I to je malo teže progutati. Ali taj odnos sa ljudima je nešto posebno. Zašto bi ona imala konstantne destruktivne namere. Kad joj se jede - jede, kad joj se pliva - pliva. Niko ne može da je zaustavi u onom što hoće. Zbog toga njena uspavanost i neko nepojavljivanje kroz istoriju i te kako imaju smisla. 

E sada, ako je to čudovište poslastica za oči, oni bi trebali da nam ga serviraju na sve strane, zar ne? Mislim i malom detetu je to jasno. E pa malo sutra. Ok, ima nekog šmeka malo skrivanja ali ovde ceo film skrivaju prokletu godzilu. Nemojte mi reći da efekti nisu dovoljno dobri da je gledamo non stop. Ne želim verovati u tako nešto. Zašto je onda non stop skrivati u prašini, iza zgrada, u vodi. Mislim platio sam da vidim godzilu, daj mi prokletu godzilu. Nije samo to skrivanje problem već generalno slika. Ceo film je tako prokleto mutan da ćete steći utisak da vam je vid naglo oslabio. Ili je oblačno ili je maglovito ili se digla prašina ili je noć grrrrrrr. Iskreno, ovo je najgori snimak koji sam u životu gledao. Tu dolazimo i do 3D. Godzila je bila fantastična šansa da se 3D iskoristi na najbolji mogući način. Čudovšte, rušenje, akcija, eksplozije ihaaa. Šansi na sve strane. Problem je što je to loše iskorišćeno. Ništa ne leti u lice, ništa ne iskače, ništa vas ne štrecne, nikakva kretnja koja će vas zapanjiti. Na to dodajte i ovu muljavu sliku i eto vam odgovor vredi li ovo gledati u 3D. 

E sada, godzila je neuništiva, što je sjajno. U svom ovom periodu najava su krili jednu kolosalnu stranu filma što je opet sjajno. Gde su tu ljudi u celoj priči? Jasno je kao dan da su ljudi ti koji bi trebali žestoko nadrljati. Nekako nisam stekao takav utisak. Patetična pričica nas vezuje za hrabrog marinca i nejgovu porodicu. Ne vidimo neku širu katastrofu. Mislim ne gledam godzilu da bih gledao krvoproliće ali tek je ne gledam zbog patetične priče o hrabrom marincu i njegovoj porodici. Od sve te priče kako on rizikuje život dok ga kući čekaju sitna žena i dečica mi se bljuje. Totalno odsustvo mogućnosti da prikažeš ljudsku dramu si morao da nadoknadiš akcijom. Umesto toga, davana nam je drama koju smo toliko puta videli da možemo prespavati taj deo filma. 

Ono što mi se dopalo je to što se vidi iz aviona da ljudi nemaju nikakve šanse. Taj pristup jasno mora da ti odredi dalji tok filma. Nećeš se sto godina baviti uzaludnim pokušajima vojske da nešto učini već ćeš se bazirati na čudovištu i pizdarijama koje će ono da pravi. Naravno da su se ovde bazirali na vojci. Zašto? Zato što su to vazda hrabri američki marinci. Zato što ne možeš da stvoriš patetiku i podstakneš herojstvo bez njih. A to mi u filmu o čudovištu treba zašto? Za čije babe zdravlje? Mislim čemu priča o taktici, čemu smišljanje nekih ludačkih rešenja? Taman krenu muljave scene sa zverkom, taman se uživiš u tu scenu, preseče je iskenjavanje sa vojskom koje traje previše a ne znači ništa. Znači red zanimljivih scena sa čudovištem, dva reda dosade pa u krug. 

Ipak, moram da kažem da je ovo sasvim korektan film o godzili. Ako isključim svu ovu dosadu sa marincima i dramom, sve ostalo je na mestu. Godzila izgleda spektakularno. Ima neku priču. Da se tako izrazim, "odnos" sa čovečanstvom je poseban. Čini mi se da je par onih starih filmova pokušavalo da servira neku priču kako smo mi veća čudovišta ili šta već. Ovo je ipak uspelo da predstavi neku veličinu ovog čudovišta. Koliko god to blesavo zvučalo, za razliku od prethodnih koje sam gledao, ova godzila ima karakter. Zapravo to je ono glavno što je po meni doprinelo da ovaj film koliko toliko zadovolji. Svakako je ovo moglo bolje. Prvo, ovo je neoprostivo muljav snimak. Previše skrivanja čudovišta, previše se trubi sa vojskom, prejadna je drama, previše patetike, 3D je skoro potpuno neiskorišćen. Kada sam prognozirao u najavi filmova, nadao sam se nešto boljem filmu ali sam dobio urpavo ono šta sam očekivao.

Zanimljivosti:
Vide se brojni ožiljci na godzili. To je preuzeto iz originala kako bi pokazalo tragove bombardovanja u Hirošimi i Nagasakiju. Kako bi godzilin rik zvučao opasnije, korišćen je zvučnik širok visok oko 3.5 a širok oko 5.5 metara. Vojska je pomogla u snimanju dok je mornarica odbila da pomogne. Geret Edvards je izjavio kako je godzila zapravo bes prirode. Giljermo del Toro je trebao da režira film ali je bio zauzet na Pacific Rimu. Poslednji film na kom sarađuju Warner Bros i Legendary. Endi Serkis je radio kao savetnik zbog kretanja čudovišta. Ovo je najveća godzila u celoj franšizi.

Naj scena:

Finalni rik

Moja ocena: 6/10

Нема коментара:

Постави коментар