четвртак, 15. јун 2023.

Human Zoo (2020)

Žanr: Horor | Triler
Režija: John E Seymore
Glumci: John E Seymore, John D. Crawford, Selfin Morose...

Reality show u kom se učesnici takmiče u tome ko će najduže uspeti da izdrži u samici.

Evo u jeku popularnosti reality govnarija kojim nas zasipaju, mene baš dokači film o tome. Elem, nisam isključio peglu pa ću biti kratak. Jasno mi je šta je Human Zoo želeo da uradi, verovali ili ne mogao je uspeti u tome ali je sam sebi pucao u kolena a evo i razloga.

Verovatno najmanji razlog za to je gluma. Da, ona je baš slaba, loša, nikakva. Ali vidimo da je ovo niskobudžetni film pa ni ne očekujemo neki performans. Ekipa u Cube nije bila glumački nadarena ali taj film je masterpis. Ovde su se potrudili da dovuku Roberta Karadina koji je kontam za par stotina zelembaća obavio svoj minut u filmu. Ostale glumački možeš samleti u kobasice a za Karadina zaboravite da se i pojavljuje.

Uvod su oni probni razgovori za učešće u ovom realitiju. U iskušenju sam da napravim neki meme na temu "Niko ne priča tako". Bilo je bolno slušati šta ova grupa ljudi neubedljivo lupeta svojom slabom glumom. No hajde, prođe i to i onda dobijemo ljudske priče svakog od njih. To je već bolje jer konačno imaš nešto što te poveže sa likovima. Npr jedan deda učestvuje kako bi uspeo sakupiti novac za svoju bolesnu suprugu. I onda krećemo u "akciju" i totalno besmislene pripreme. Preguramo to i u sobama smo i tada kreće patnja, u početku učesnika a potom i naša.

Šta je bila namera filma? Hajde da krenemo od od naslova. Paralela sa Zoo vrtom je jasna. Ljudi su zatvoreni, drugi ih gledaju, non stop dobijaju istu hranu, kroz oko kamere gleda ih veliki broj nepoznatih ljudi. Ok, paralela je tu. Da li je film želeo kritikovati način na koji se odnosimo sa životinjama stavljajući ljude u istu situaciju - verujem da jeste. Da nije, zaista bi mu to oduzelo jedan od retkih kvaliteta koje ima.

Čak sam ok i sa tim kako ljudi vremenom kreću da histerišu i kako ih polako lomi situacija u kojoj se nalaze. Kao što rekoh, gluma je ispodprosečna ali to mi iskreno nije smetalo jer film nema pretenziju da gađa visoko. Uostalom imamo likove poput Orlanda Bluma koji su plaćeni milionima da glume isto ovako očajno. Veći problem je što sam se jako teško vezao za njihovu patnju. Neki su me iritirali, možda sam prema nekim osetio minimalnu simpatiju, za većinu me je bilo baš briga.

Da li je druga namera filma bila da pokaže koliko je Reality program daleko otišao da nas tera da gledamo tuđu patnju i uživamo u tome. Hajde da poverujem da jeste. Ima tu neke simbolike koju je Human Zoo prikazao. No na žalost svi ti kvaliteti su ubijeni zbog najvećeg problema ovog filma.

Šta je najveći problem? Dužina trajanja. Ne, nije to što film nije uspeo da prikaže neki smislen rasplet, da poentira. Poentirao je on, rekao je to što treba da priča. Problem je što on traje skoro dva sata a trebao je biti mini film od 15 minuta. Kao mini film od 15 minuta bi sadržao tačno ono što treba da bude unutra. Da svako od likova (nešto uverljivije) kaže zašto je tu. Da vidimo kroz šta prolaze. Da povučemo paralelu. To je to. 15 minuta je sasvim dovoljno. No mi gledamo još sat i po tog mučenja kojim ništa dodatno nisu uspeli da nam kažu.

To je to. Human Zoo je totalno promašen film. On ima 15 minuta filma i sat i po dodatnog mučenja koje jednostavno nikom nije trebalo. Niti glumcima, niti gledaocima, niti samoj priči. Ova ideja kao kratki film - oooo da. Rado bih joj dao solidnu ocenu. Ali ako film od Sat i četrdeset pet minuta ima sat i po viška, e tu imamo već problemičak.

Ćelija je sagrađena u jednoj garaži. Napravljena je od cementnih zidova i drvenih potpora. Nije imala vrata. Planiran je nastavak sa likovima koji nisu uspeli da prođu kasting za ovaj šou. Glumci su sprovođeni u ćelije sa povezom na očima kako bi prvi put videli ćeliju kada otvore oči. Scena u kojoj Džon D. Kraford pogrešno proceni udaljenost od zida, udari ga i slomi šaku je izbačena iz filma. Preko sto sati materijala je snimljeno pri čemu je prva verzija filma imala 14 sati.

Auf druže. Hajde recimo deda koji ne može više da izdrži. Valjda mi je njega najžalije.

Moja ocena: 3/10