Obavestenje

Obaveštenje: Listu sa vašim predlozima možete videti ovde .

недеља, 8. мај 2022.

Jack the Ripper (2016)

 

Alternativni naziv: Jack the Ripper: The London Slasher
Žanr: Triler
Režija: Sebastian Niemann
Glumci: Sonja Gerhardt, Falk Hentschel, Nicholas Farrell...

Priča:
London, 1888. Devojka igra smrtonosnu igru mačke i miša sa jednim od najčuvenijih engleskih serijskih ubica.

Moj osvrt:
Najveće kritike ovaj film je doživeo zato što je na nemačkom. Moš misliti nemci snimili film na nemačkom. Ali hej, kažu kritičari, ako hoćeš da budeš istorijski relevantan moraš da snimaš ovaj film na engleskom jer eto dešava se u Londonu. Licemerne seronje. Pretpostavljam da su iz razloga što glumci ne govore na jeziku na kom bi trebalo, Vajlderov Ben Hur, Kjubrikov Spartak i Skotov Gladijator bulje od filmova jer likovi ne pričaju na jeziku heroja kojih glume. A neeee, svi ikada su pričali na engleskom. Moroni. Sto godina im se prodaju fore u filmovima gde svi pričaju na engleskom menjajući akcenat. Čak se fenomenalni Allo Allo odlično sprdao sa ovim. Može da zvuči čudno što priču o Trboseku gledamo na nemačkom ali da je to neki razlog za kritiku - nije. 

 


Vizuelno, ovaj film je prava bombona. Sa niskim budžetom on je uspeo da izgleda besprekorno. Prva scena me je kupila. Kada pomisliš na Trboseka, ovakvo nešto zamisliš. Kroz ceo film kvalitet ovih stvari ne opada. Ulice, zgrade, njihov enterijer, kostimi, likovi, sve izgleda baš onako kako treba u filmu smeštenom u ovo doba. U momentima opasnosti atmosfera je odlična, mračna i preteća. Možda je bilo očekivano videti više krvopljusa ali i ono malo što vidimo je efektno i brutalno. Tako da sa te strane nema većih zamerki za ovaj filmić. 

 


U principu kada se pohvata priča, što bude jako brzo, vidi se da je sam Trbosek izabran inteligentno. Ovo je priča koju ste verovatno gledali u gomili krimi serija. Nema ovde ničeg novog, ničeg spektakularnog. Ali ljudi su uspešno ubacili tu jednostavnu priču u intrigantnu temu poput Džeka Trboseka i dobili su nešto što je dopadljivije od besomučnog prepakivanja zločina iz serije u seriju. Nije ovo ni po čemu sjajna ili vrhunska priča. Ne ne ne. Ovo je jednostavno do krajnjih granica. Ali upravo tom jednostavnošću sam zadovoljan. Nisam uvređen prekomplikovanjem već je ovo bilo sasvim ok za jedno gledanje. 

 


Možda bi film bio memorabilniji da je drama jača i da je crnilo raslo. Ne stignemo ni da se saživimo sa likovima zaplet se desi. Kažem, sa strane toga da film nema velike ambicije, da ne želi da me zamara i pametuje, to je sjajno. Ali nekako nemamo onu dramu i trku sa vremenom da se spasi jedan život do kog nam je jako stalo. Mi zapravo ovde brinemo samo za glavnu heroinu i to je to. Njena borba za drugog je irelevantna prema opasnosti po njen život. Takođe, nema nekog velikog zapleta. Sve je ovo jako pitko. Prosto ti fali nekih jačih scena ili komplikacija. No ponavljam, potencijalno bi to napravilo više problema u filmu nego što bi doprinelo kvalitetu. 

 


Povremeno sam imao utisak zbrzanosti. Neke stvari su morale malko da odstoje, da se prime no film nije čekao na to. Takođe, odnosi između likova i dijalozi su mi neretko drveni. Dok se film ne zaleti i dođemo barem do kakvih takvih odnosa među likovima, njihova komunikacija je takva kao da se pomalo stide jedni drugih. Verujem da je to i do miksa nemačkih i engleskih glumaca pri čemu je dosta dijaloga snimano tako da svako priča na svom maternjem jeziku. Ovde bih se vratio onda na onu zamerku da je film na nemačkom. Eventualna zamerka može biti na to što nisu korišćeni 100% nemački glumci pa su engleski dabovani. 

 


Verujem da sami znate da misterija Trboseka nikada nije rešena. Kako je film išao na razotkrivanje ko stoji iza tog lika pitao sam se kako će se izboriti sa tim. Otkrivanje ko stoji iza lika Trboseka bi ubilo večnu misteriju i delovalo bi plitko. Moram da pohvalim način na koji je film izveo rasplet. Čini se da su nam dali ko stoji iza lika Trboseka ali su nam zapravo dali misteriju - Trboseka kao ideju. Tako da i posle gledanja filma nismo baš sigurni ko ili šta je taj lik, ubica ili ideja. Neočekivano pametno rešenje jednog niskobudžetnog malog filmića. 

 


Nije ovo film koji će vas oduševiti ali ako volite krimi priče sa primesama misterije, ova je jednostavna i smeštena u zanimljivo doba tako da može da bude sasvim ok za ubiti vreme. Nisu komplikovali, nisu pametovali, nisu pravili mega spektakl već su išli na kratku i pitku priču. Neki momenti će delovati pomalo zbrzano, neki dijalozi pomalo plastično ali opet, ništa vas neće udaviti, ničim film neće traćiti vaše vreme. Trosek je dobro iskorišćen kako bi se prodala generalno jedna nebitna krimi priča koja je ovako dobila na nekom značaju. Atmosfera i vizuelni deo filma su odlični tako da je za jedan TV film, za mene, ovo sasvim uspešno ostvarenje.

Zanimljivosti:
Film je sniman u Belperu u Engleskoj.

Naj scena:


Otvaranje

Moja ocena: 6/10


2 коментара:

  1. Ispravka, Vajler je režirao "Ben Hur", a ne Vajlder, ali nema te osobe koja nije barem jednom pogresila kad su u pitanju njihova prezimena.
    I preporuka za Lubičev "To Be or Not to Be", njegov najbolji film sa najboljim Lubičevim dodirom po kojem je bio poznat. Džek Beni ubija kako glumi, kao i Karol Lombard, veličanstvena komičarka kojoj je ovo, nažalost, bila poslednja uloga u karijeri.
    Ima jedna zanimljivost kako je na Lubičevoj sahrani Vajlder rekao "Nema više Lubiča", a Vajler mu odgovorio "Još gore, nema više Lubičevih filmova". Veliki je to režiser bio koji je mnogo toga ovu dvojicu majstora naučio, posebno Vajldera čiji su filmovi pod očiglednim uticajem Lubiča.

    ОдговориИзбриши