Kod nas nazvan: Paklena Pomorandža
Žanr: Kriminalistički | Drama | Naučna Fantastika
Režija: Stanley Kubrick
Glumci: Malcolm McDowell, Patrick Magee, Michael Bates...
Priča:
U budućnosti, sadistički vođa je smešten u zatvor i pristaje da volontira u eksperimentu promene ličnosti. Ali stvari se ne odvijaju baš po planu.
Moj osvrt:
Paklena Pomorandža nije dobar prevod ovog naslova, ne zato što je teško prevesti "A Clockwork Orange" kako treba već zato što sam naslov sugeriše na suštinu onog što gledamo. Možda bi bolji prevod bio narandža na navijanje ili tako nešto. Šta sugeriše taj naslov? Otvara pitanje možeš li nešto živo naterati da se ponaša kako želiš, da obavlja ono što hoćeš i možeš li mu promeniti suštinu. Ako može, rezultat je očigledno besmislen kao i naslov. Time se i bavi ovaj neverovatni film.
Žanr: Kriminalistički | Drama | Naučna Fantastika
Režija: Stanley Kubrick
Glumci: Malcolm McDowell, Patrick Magee, Michael Bates...
Priča:
U budućnosti, sadistički vođa je smešten u zatvor i pristaje da volontira u eksperimentu promene ličnosti. Ali stvari se ne odvijaju baš po planu.
Moj osvrt:
Paklena Pomorandža nije dobar prevod ovog naslova, ne zato što je teško prevesti "A Clockwork Orange" kako treba već zato što sam naslov sugeriše na suštinu onog što gledamo. Možda bi bolji prevod bio narandža na navijanje ili tako nešto. Šta sugeriše taj naslov? Otvara pitanje možeš li nešto živo naterati da se ponaša kako želiš, da obavlja ono što hoćeš i možeš li mu promeniti suštinu. Ako može, rezultat je očigledno besmislen kao i naslov. Time se i bavi ovaj neverovatni film.
Pre svega, A Clockwork Orange nam prikazuje neku bližu budućnost. Verujete li da je ovo moguće, da ta budućnost donosi nasilje radi nasilja? Nije li nasilje već deo naše svakodnevice? Kažnjivo jeste, takvo je i u ovoj priči ali niko ga ne sprečava u njegovom začetku. Momci koji sprovode to "ultra-nasilje" su slobodni da ga ostvare kad god požele.
Ne samo što su u mogućnosti da budu nasilni kada požele, nego to nasilje uopšte nema jasno određenu metu. Prvo vidimo da je meta stari beskućnik. Tu možemo da nagovestimo motive ove grupice. No potom se sučeljavaju sa drugom bandom, napadaju čoveka i ženu u njihovoj kući itd. Nasilje koje nema jasno određenu metu je još više zastrašujuće. Kjubrik to provlači kroz note ozbiljne muzike tako da uz nešto prelepo dobijamo i nešto surovo. Sve to rezultira suludom simfonijom nasilja.
Imate jako dobre tekstove na internetu o tome kako je muzika upotrebljena u filmu. Možete videti detaljnu analizu kada se upotrebljavaju koji tonovi, kakva pralela je sa događajima u filmu i osećanjima koje gledamo. To dovljno govori o Kjubrikovom potrebnom za detaljima i naravno govori o kakvom genijalcu je reč. Ono na šta bih se ja osvrnuo je da je Betoven, tj njegova muzika zapravo okidač za Alekasa (Mekdauel). I ne samo da ga ona vodi kroz film, njegovi postupci su ispraćeni tom istom muzikom. Što je suludo, vrhunac njegovog seksualnog zadovoljstva ne dolazi u odnosu sa dve devojke, u silovanju u kom je učestvovao već tek kada sluša note ovog čuvenog kompozitora. Šta vam to govori? Da li je ovo običan tabadžija? Ne, ovde imamo nešto dublje.
Kada smo već doli do teme seksa, film je prepun aluzija i slika. Osim pomenutih scena vođenja ljubavi i silovanja, enterijer u milk-baru gde Aleks pije mleko sa svojim ortacima je takav da su gole žene na sve strane. U njegovom stanu vidimo slike ne samo gole žene već vidimo i četiri Isusa čije genitalije su jasno izražene. Vidimo i zmiju koja opet aludira na onu biblijsku jer je uklopljena u sliku sa ženinim nagim telom. Kada Aleks i drugari provale u kuću jedne žene, zidovi sobe u koju nas priča odvede su prepuni nagih tela. Čak i umetnički predmet je kolosalni penis i Aleks ga koristi kako bi napao ženu čiju kuću je obio. Šta nam ovo govori? Mnogo toga. Više nema privatnosti, više nema sramote. Sve je to dostupno, sve se shvata lako i nema uzvišenosti niti nekih posebnih emocija u celoj priči oko seksa. Na seks ovde gledamo kao na oružje. Pravo zadovoljstvo i dalje dolazi od muzike.
Ono što sam zapravo hteo reći u prethodnom pasusu je da je to prirodno i da je ljudskost iskvarena. Da u svim tim stvarima koje bi trebale biti posebne došlo nešto što ih je pretvorilo u funkcije. Tu se vratimo na ono što sam pričao o naslovu. Možeš li nešto prirodno da preinačiš, da mu promeniš svrhu. Vidimo da u onom baru momci piju mleko. Za početak nevino to deluje. Prva asocijacija na mleko je naravno majčino mleko i mleko nam je glavno piće u detinjstvu. Potom dolazimo do toga da se u mleku nalazi nešto (čitaj droga) što pokreće ove momke na "ultra-nasilje". Nešto što nas podseća na detinjstvo, na esencijalno piće za one tek pridošle na svet je iskvareno i stavljeno u potpuno drugu funkciju. A šta ako se to isto uradi sa čovekom?
Da se još malo zadržim na ovome. Kakvi su Aleksovi roditelji? Oni su ovde prikazani kao funkcije. Oni samo obavljaju ulogu roditelja i ne vidimo ni jednu jedinu emociju. Scene u kojima Aleksova majka plače su čisto šablonska mesta na kojima biste to očekivali. Ali ono što vidimo ne sugeriše na emocije. Ako čoveku oduzmeš emociju ka drugom, on zaista postaje funkcija. Sa jedne strane ovo izgleda nerealno, iskarikirano. Da li nam ovo govori da čoveka ipak ne možeš oblikovati tako? O ne. Ovo govori do čega to može dovesti. Najveća ljubav koju čovek može da oseća je prema sopstvenom detetu. Kjubrik nas ovde lišava toga i prikazuje kako izgleda bez te ljubavi. Ovo nije smešno, čudno ili zabavno. Ovo je jezivo.
Vidimo i gospodina Deltoida koji nadgleda Aleksa. Sa jedne strane, očekuješ da mu je cilj da Aleks izađe na pravi put (mada se ta namera ne vidi ni kod Aleksovih roditelja). Ali kada on krene da priča, jasno je kao dan da je Aleks za njega samo statistika. Poznato? Naravno. Danas kada nam prodaju muda za bubrege potežu statistiku kao glavno oružje. Kažu da ubistva nikad manje a samim tim nipodaštavaju nečiju smrt koja ispada statistička greška. Kada su nedavno radnici poginuli na građevini, naš predsendik kaže da u Americi mnogo više ljudi gine. To vam je klasičan primer kako neko piša po grobu ljudi koji su mogli biti vaši očevi, dede ili deca. Ne bi li se trebali osećati besno, poraženo, poniženo? Gledajući naše društvo izgleda da ne. Braćo i sestre, tako izgleda kada ste samo statistika. Većina izleda uživa u tome.
Pogledajmo odnos prema ženama. Aleksova majka je majka samo zato što joj je to uloga. Ako se ne varam, prva žena koju vidimo u filmu je umalo silovana, druga je silovana, kasnije je još jedna silovana i umrla je. Odnos Aleksa i družine prema ženama je užasavajući i užasan. Ali kada dođu u mlečni bar, jedan iz Aleksove bande priča sa statuom žene iz koje sipa mleko kao da je ona živa. Aleks se kasnije divi ženi tek kada ona zapeva Odu Radosti ali samo zbog toga. Nema ovde ljubavi prema ženama, samo prema njihovoj trenutnoj funkciji.
Kada gospodin Deltoid završi svoje izlaganje, naš mali Aleks deluje kao heroj koji se suprotstavlja tome, izgleda kao neko ko nije statistika, ko nije šablon. Ali opet, on čini zla koja su neoprostiva. Postoji li onda dobra varijanta? Tu dolazimo do Ludoviko tehnike gde bi Aleksova ličnost trebala kompletno da se promeni. U osnovi tehnika se sastoji od toga da Aleks koji se divi nasilju postane netolerantan na njega. U čemu je razlika između ovoga i učenja nekog šta su prave vrednosti? Ludoviko metod zapravo predstavlja kažnjavanje a ne učenje. Uostalom i danas sve prekršaje rešavamo kaznom a ne učenjem. Šta je tu problem? Mogućnost izbora.
Sada pogledajte koliko je ovo kompleksno. Ukoliko sprovedeš pomenutu tehniku nad Aleksom, on upravo postaje ona "A clockwork orange". To je ubijanje želje i sprečavanje namere. Tako čovek nema izbor već je vođen onim što mu kažu. Ne moram da pišem toliko o tome. Već sam to učinio nebrojeno puta. Poenta je da čovek onda nije čovek već oruđe koje koristiš kako treba. Ovo u filmu je primer koji možeš da popiješ. Šta ako imamo nešto gore? Šta ako je svrha te promene ponašanja takva da dovodi do neminovnog zla? Još jedna stvar na koju treba obratiti pažnju je paralela sa današnjim društvom i pravilima. Skoro ništa nije pravljeno da spreči problem u nastajanju već sve funkcioniše na rešavanju problema kada se on već desi.
No pogledajmo sve ovo sa druge strane. Ako Aleksu daješ mogućnost izbora, onda on vlada situacijom. Ali s obzirom na njegov karakter, davanje slobode opet dovodi do zla. I upravo ovim nas Kjubrik matira. Ne daje nam pravi izlaz, ne daje nam mogućnost da kažemo "znam rešenje". Valjda smo suviše tako sjebani kao društvo da ne možemo da nađemo izlaz već konstantno biramo između dva zla. Ostaje nam da se pitamo čega bi se više plašili, poslušnika ili slobodnih psihopata. Ima li velike razlike?
Nema ovo samo dve strane. Kada Aleks naizgled biva izlečen on je sve ono što društvo želi da bude. Dobar, poslušan, nesposoban da nanese zlo drugima. I šta se sa njim tada dešava? On postaje žrtva. Kažnjava ga bukvalno svako. Zašto? Hajde da se vratimo i na ono nasilje sa početka priče. Zašto ljudi to rade? Zato što im se može. Dovoljno je da se malo osetimo silni i odmah dolazi želja da ponizimo druge. Dovoljno je da nam je neko naneo i malo bola, spremni smo da se osvetimo još gore. Ne čini nam se da što smo bolji, to su drugi gori prema nama. Ima li leka za nas?
Ludoviko tehnika nije samo nasilna promena ponašanja. Rezultat joj je ispao takav da je Aleks povezao svo to nasilje koje mu se sada gadi sa muzikom koja mu je bila pokretač. To nije slučajnost. Čovek bez onog što ga pokreće postaje bezvoljan. Upravo u tome se nalaizi ključ ovog načina na koji je slomljena ličnost čoveka. Ako vam neko oduzme ono što vam je motiv, ono što vas čini srećnim, zbog čega onda radite ono što radite? Tako da ova metoda zapravo ne oduzima čoveku samo mogućnost izbora, oduzima mu sve.
Genijalan način je onaj na koji film manipuliše i gledaocem. Konstantno nas vodi od osude do razumevanja, od gađenja do sažaljenja, od optužbe do praštanja. Na kraju nismo više sigurni ni u šta. Čini se da se vrtimo u krug ali da smo u tom kruženju prilično izudarani kao da smo išli kroz špalir. Šta radi Ludoviko metoda - tera te da se ponašaš kako je neko zamislio. Braćo i sestre, ne radi li Kjubrik to isto sa ovim filmom - vodi nas do toga da mislimo kako on želi.
Na kraju moram da se dotaknem Mekdauela. I dalje mi je neverovatno kako njegova karijera nije eksplodirala. Posle If.... i A Clockwork Orange on je trebao biti jedna od najvećih faca na filmu. Prosto je žalosno kad ga vidiš kako statira u retardacijama poput Silent Hill dvojke ili Zombijevom Halloweenu.
Šta više reći o filmu koji na svako novo gledanje doživljavate drugačije, koji je sve bolji sa vremenom, koji je opasan (u svakom smislu), koji je toliko dubok i detaljan da svakim novim otkrićem postajete zapanjeniji. Pre izvesnog vremena sam pročitao detaljne tekstove o korišćenju muzike u filmu, religioznim simbolima, načinom na koji je seks upotrebljen u filmu. Iskreno nisam verovao koliko je tu detalja i na koliko se stvari ovde obraća pažnja. Potražite tekstove po interenetu i videćete šta o filmu kažu ljudi koji su stručnjaci u muzici, psihologiji, kinematografiji.
A Clockwork Orange nije vizija onog što nas čeka, on je upozorenje na nešto što je izvesno. Zašto sam rekao da je opasan film? Opasan je jer sve što otvara oči je jako opasno. Tekst želim da završim tako što ću citirati dr. Ognjanovića koji je za ovaj film rekao: "masterpis prvog reda. prvo te zavede, a onda te siluje! i taman kad to prođe, i kad počne da te mazi i priča ti neku slatku priču – opet te odjednom zvekne kurcem po čelu! potpuno genijalna manipulacija gledaocem, idejama, slikama.."
Zanimljivosti:
MekDauelove oči su bile anestezirane za vreme Ludoviko terapije kako ne bi osećao smetnju. No držači kapaka su mu propisno izgrebali zenice. Kjubrikova prva verzija filma je trajala nekih 4 sata. Zmiju Bazila je u film ubacio Kjubrik kada je čuo za MekDauelov strah od reptila. Hteo je ovom zmijom da učini lik DeLardža zastrašujućim ali i da se našali sa MekDauelom. Doktor koji sedi uz MekDauela tokom Ludoviko tretmana je pravi doktor. Želeli su da se pobrinu da se ništa loše neće desiti MekDauelovim očima.
Zanimljivosti:
MekDauelove oči su bile anestezirane za vreme Ludoviko terapije kako ne bi osećao smetnju. No držači kapaka su mu propisno izgrebali zenice. Kjubrikova prva verzija filma je trajala nekih 4 sata. Zmiju Bazila je u film ubacio Kjubrik kada je čuo za MekDauelov strah od reptila. Hteo je ovom zmijom da učini lik DeLardža zastrašujućim ali i da se našali sa MekDauelom. Doktor koji sedi uz MekDauela tokom Ludoviko tretmana je pravi doktor. Želeli su da se pobrinu da se ništa loše neće desiti MekDauelovim očima.
Kada Aleks peva "Singing in the rain" to nije postojalo u scenariju. Kjubrik je danima snimao scenu i uvek mu je bila previše konvencionalna. Potom je pitao MekDauela da li zna da pleše. Potom su snimili scenu gde je MekDauel počeo pevati prvu pesmu koja mu je pala na pamet. Kjubriku se to toliko svidelo da je odmah platio prava za tu pesmu što je iznosilo 10.000 dolara. U dokumentarcu posvećenom filmu, MekDauel je izjavio kako je ubrzana scena seksa snimljena iz prvog pokušaja i trajala je 28 minuta.
Kada je MekDauel sreo Džin Kelija koji originalno izvodi Singing in the Rain, Keli se rezignirano okrenuo i nije želeo ni da se pozdravi. Bio je jako uznemiren što je čuvena pesma iskorišćena na takav način. Kjubrik je uništio sav materijal koji nije iskorišćen. Iako igra 15togodišnjaka, MekDauel je u vreme snimanja imao 27. Tokom snimanja Ludoviko tretmana, MekDauel je povredio oko i trenutno je oslepeo na njega. Tokom snimanja scene u kojoj je on ponižen u predstavi, slomio je rebro.
Pre snimanja scene u kojoj profesionalni bilder, Dejvid Praus nosi kolegu glumca u kolicima niz stepenice, pitao je Kjubrika kako da izvede scenu kako bi je izveo u što manje pokušaja. To je izveo tako što je rekao "Ti nisi baš poznat kao neko ko snima iz jednog pokušaja". Svi su bili zapanjeni kako ovaj čovek priča sa Kjubrikom. Kjubrika je to slatko nasmejalo i obećao je da će snimiti scenu u najkraćem roku. Scena je snimljena u šest pokušaja.
Korova Milk Bar je nazvan po ruskoj reči za kravu. Pre snimanja scene silovanja, Edrien Kori koja je glumila žrtvu, prišla je MekDauelu i rekla "Pa, Malkolme, danas ćeš da otkriješ da sam prirodno riđa." Kjubrikov prvi samostalni scenario. U sceni kada Obri Moris (Deltoid) pljuje Aleksa, zapravo je iskorišćena scena kada je to uradio Stiven Berkof. Moris se požalio Kjubriku posle brojnih pokušaja snimanja scene da je ostao bez pljuvačke.
Kjubrik je upravljao reklamnom kampanjom za film. Tokom snimanja ubrzane scene seksa MekDauel je bio oduševljen što je mogao da improvizuje. Međutim često je preterivao pa se Kjubrik morao konstantno da viče na njega. Bardžis po čijoj knjizi je snimljen film je originalno prava prodao Miku Džegeru za 500 dolara pošto mu je brzo trebao keš. Džeger je želeo da snimi ovo sa članovima benda.
Iako Aleks automobil koji vozi naziva Durango 95, zapravo je reč o Adams Probe-u. Jednom od 3 koji su napravljeni. Kada Aleks dođe u prodavnicu ploča, vidi se poster za Kjubrikov film Odiseja u Svemiru. Prezime DeLardž je MekDauelova ideja.
Naj scena:
Naj scena:
Brutalni uvod koji kulminira sa Singing in the Rain.
Moja ocena: 10/10
Дуго нисам улазио на блог пошто сам приметио да ретко пишеш. Уђем сад после дуго времена и прво што угледам је рецензија мог омиљеног филма! Не може боље! Ово је по мени један од најбољих филмова свих времена. Рецензија је такође одлична,хвала ти. Поздрав.
ОдговориИзбришиHvala najlepše, prijatelju
ИзбришиKoja je poenta imena filma?To me je oduvek zanimalo? :D
ОдговориИзбришиAu prijatelju, pa bukvalno prvi pasus :)
Избришиbrate moj, bar da si poceo da citas tekst, samo toliko :D
ИзбришиKume, ne mogu da ti objavim drugi komentar ali razumemo se :)
ИзбришиVideo sam da je ogroman, pa sam odmah odustao. :D
ОдговориИзбришиMene ne mrzi da pišem ovoliko a tebe mrzi da čitaš pa očekuješ da ti odgovorim na nešto što sam već napisao. Pa bravo. Čitaš znači samo kratke tekstove? Prosto da se zapita čovek zašto te uopšte i zanima ovaj blog
ИзбришиJa rekoh za OVAJ tekst da je bas ogroman, i da ga zato nisam procitao, ne za svaki obimniji.Uostalom,zabole me, ima filmskih sajtova na hiljade, gde nadjoh bas ovaj.Bravo i tebi.Verovatno ces ovakvom komunikacijom steci sto vise fanova.Ja tebe vredjao nisam.
ОдговориИзбришиIskreno ne znam čime sam te uvredio prijatelju. Samo sam rekao ono što je istina. Da sam osetljiviji mene bi vređalo to što tebe ne zanima šta ja pišem a postavljaš pitanja na koja odgovor imaš u tekstu. Ali iskreno, klinački ispadi me ne dotiču toliko. Ako te istina vređa, strpi se. Prođe i to zajedno sa dečaštvom. Slobodan si preći na bilo koji od hiljade filmskih sajtova pre svega što mi nije cilj da skupljam "fanove", "lajkove", "fejvove", niti mi je cilj da se ikom uvlačim u zadnjicu zarad čitaoca više. Ja sam i više nego srećan sa ovim što imam.
ИзбришиŽiv bio prijatelju i više sreće sa nekim narednim sajtom.
Ovaj me podsjeća na mene kada sam ovdje 2015 imao par rasrpava :D
ИзбришиJa se raspravljao nisam ni sa kim, samo sam rekao za ovaj opis da je preobiman, komentarisao sam ja i ostale filmove, ne samo ona sranja koja mogu da se opisu u dve recenice, apropo toga sto on rece da ja citam samo male opise.Ne znam sto se covek uvredi ovoliko.Mene je samo zanimala ideja o nazivu filma, pa me je mrzelo da citam ovoliki tekst zbog jedne stavke.Inace sam film gledao vise puta, tako da ne bih citao radnju i da je opis mnogo manji.Samo sam to rekao.Sto se covek naljuti, ja zaista ne znam.Da sam klinac, bas i nisam.Zavisi doduse koliko on ima godina, mozda za njega jesam.
ОдговориИзбришиA bre dete. Evo udovoljiću ti sad i ovim se svaka diskusija između nas završava:
Избриши- Tekst nije preobiman već je onakav kakav ovaj film zaslužuje. Čak je i siromašan naspram onog što u filmu postoji.
- To što tebe zanima samo jedna stvar oko ovog filma, dovoljno govori.
- Kada si se iščuđavao i sablažnjavao što nisam pisao o nekom filmu a ja ti odgovorio samo linkom na njega i to si shvatio kao uvredu i raspravu (???) Manje više se ovde sam vređaš i da ti sada nisam odgovorio, plašim se da bi nastavio da se raspravljaš sam sa sobom
- Ne čita ti se tekst zato što si gledao film više puta pa ne bi čitao njegovu "radnju". Da si pročitao i jedan jedini moj tekst znao bi da ne prepričavam radnju filma. Pa i samo objašnjenje naslova nije opis radnje.
- "Mene je samo zanimala ideja o nazivu filma, pa me je mrzelo da citam ovoliki tekst zbog jedne stavke." - mene bi iskreno bilo sramota da napišem ovo a ti već treći put nemaš problem sa tim. Ok je da ne želiš da pročitaš tekst, to je sasvim realna stvar ali postavljati pitanje o tome samo zato što te mrzi da ga pročitaš...
I još jedna stvar koja me pomalo zabrinjava, ne možeš da se odlučiš ko si pa si malo Unknown, pa malo Inspector Cluedo (sam si se zeznuo u komentaru na Gladiatora pa si brže bolje uklonio komentar da ljudi ne vide da si ga objavio pod 2 različita nicka). Ono što ne možeš, to je da skloniš trag da su bila 2 komentara pa tamo i dalje stoji drugi nick i piše da je autor uklonio komentar. Bilo je još tu naloga koji su bili jako aktivni u samo jednom periodu pa su nestali.
ИзбришиMomče, ne znam ko stoji ni ispod jednog od tih naloga a ti se periodično potpisuješ kao neko drugi.
To je baš zabrinjavajuće.
Ja sam mislio da mogu normalno sa tobom da razgovaram, ali ocigledno da je to nemoguce.Nismo se razumeli i ti napravi toliku frku zbog toga.Sad i sam rece da sam citao opise prethodnih filmova.Al ajde, nema veze.I to sa "DETE" mi vise dokurci.
ОдговориИзбришиJaka stvar kako se potpisujem u p.m.
ОдговориИзбришиSve si rekao prijatelju. Hoćeš normalnu komunikaciju a potpisuješ se kao gomila ljudi i neretko sam sa sobom raspravljaš. Kako da pohvatam koji si to ti čoveče i kako da te branim od samog sebe. Shvataš li koliko je to suludo, da ne koristim neku grublju reč. Tripuješ da se respravljamo, tripuješ da dižem frku a nisi svestan da mi nisi bitan da bih pravio frku, tripuješ da sam sad rekao da si čitao tekstove kad sam rekao da si ostavljao komentare. Odustani. Ja sam nebitan da me čitaš i pratiš. Biće lepše i tebi i meni i drugim ljudima ovde
ИзбришиO.K.Ocigledno sam bio u pravu da je sa tobom besmisleno diskutovati.Mahinalno sam stavio nekoliko puta ANONIMAN, a tebi smeta samo moje takvo potpisivanje.Oprosti zaista, ako je to jedini problem za komunikaciju.A za ostale me zabole, ne moraju da citaju, kao sto ja ne citam ostale komentare.
ОдговориИзбришиAu prijatelju pa ovo je već predaleko otišlo. Nisi bio slučajno anoniman već namerno Unknown. Kao anoniman nisi mogao da brišeš svoj komentar to možeš samo sa nalogom. Ne čitaš tuđe komentare, mrzi te da čitaš moj tekst, a očekuješ odgovor na svoje. Nisam objavio na desetine tuđih komentara ljudi koji su te odavno provalili a bili su mnogo neposredniji i oštriji od mojih. Ja ne mogu da te sprečim da opet komentarišeš ali molim te, pošto tražiš diskusiju a ne čitaš šta drugi pišu (kontradiktorno priznaćeš), popričaj sam sa sobom ako te mrzi da popričaš sa nekim stručnim za problem koji imaš. Za ovih nekoliko godina koliko pišem, stvarno nisam imao problem da komuniciram nirmalno sa normalnim ljudima. Jbg ti sam kažeš da ne čitaš šta drugi pišu tako da...
ИзбришиNo, nek bude da je do mene, ti si bajan i sjajan momčić, ja sam džangrizalo. Podneću nekako da me ne posećuješ i ti i sve tvoje varijante. Ostaću sa mojim Kumom, Đukom, Dimitrijem, Filmofilom, Nisam više anoniman likom i svim tim divnim ljudima koji me trpe ovakvog kakav sam nikakav. To je to.
Da se ne ljubimo...
Tokom postprodukcije Odiseje, Kjubrik je planirao veliki biografski film o Napoleonu Bonaparti. Puno je istraživao, čitao knjige o francuskim carevima te napisao preliminarni scenario od 150 stranica. Zajedno sa saradnicima napravio je pregled mesta koje je Napoleon pohodio tokom svojih aktivnih godina. Kjubrik je posetio lokacije, planiravši da snimi veći deo filma u mestima u kojima je Napoleon proveo život.
ОдговориИзбришиU beleškama upućenim finansijerima projekta, sačuvanim u Kjubrikovoj arhivi, Kjubrik je rekao kako nije siguran kako će ispasti njegov film o Napoleonu, ali je očekivao kako će snimiti 'najbolji film svih vremena.' Na kraju je projekat propao iz tri razloga: (1) preskupih lokacija na kojima je film trebalo da bude sniman; (2) na Zapadu je objavljena epska verzija romana Lava Tolstoja, Rat i mir (1968), redatelja Sergeja Bondarčuka; (3) komercijalnog neuspeha Bondarčukovog filma Vaterlo (1970), koji je takođe govorio o Napoleonu. Kjubrikov scenario za ovaj film je objavljen na internetu, a deo tih istraživanja će uticati na film Beri Lindon (1975), radnjom smešten u kasni osamnaesti vek, malo pre Napoleonovih ratova.
U filmu je u ulozi Napoleona originalno trebalo da nastupi Džek Nikolson, jer ga je Kjubrik video u filmu Goli u sedlu. Kjubrik i Nikolson kasnije su sarađivali na Isijavanju. Nakon godina preprodukcije, film je otkazan na neodređeno vreme u korist financijski manje riskantnih projekata. Kjubrik je krajem 1987. rekao kako još nije odustao od projekta, spomenuvši kako je pročitao gotovo 500 knjiga o Napoleonu.
Duša me boli dok ovo čitam...
Odgledah pre neki dan neku emisiju na tvu o legendarnom Morikoneu gde su ga pitali sta mu je bila najveca zal u karijeri.On rece,sto nije pisao muziku za ovaj film.Eto ja mislih,da li bi moglo bolje biti od vec vidjenog ali izgleda da je moglo.Nikad necemo znati ^^
ОдговориИзбриши