четвртак, 28. септембар 2017.

Bad News Tour (1983)

Žanr: Komedija
Režija: Sandy Johnson
Glumci: Adrian Edmondson, Nigel Planer, Rik Mayall ...

Filmska ekipa snima dokumentarac o hevi metal bendu Bad News (Loše Vesti) i njihove dogodovštine dok pokušavaju da stignu na svirku.

Ovaj kratki film mi je preporučio bivši poslovni saradnik, inače Irac po imenu Brajan. Njega sam "pridobio" kada je u razgovoru čuo da mi je omiljeni komičar Dejv Alen. Brajan ima odličan smisao za humor, svidela su mu se neka moja viđenja nekih njemu dragih filmova i obećao mi je listu na kojoj se nalaze ostvarenja koja po njegovom mišljenju moraju da se pogledaju. Ono što je prvo predložio su dva kratka filma o jednom suludom hevi metal bendu. Prvi je Bad News Tour. Drugi, o kom ću nekog drugog puta je More Bad News. Ovaj filmić sam gledao dva puta i moram da kažem da sam se na drugo gledanje više smejao iako sam znao šta očekujem. To je odlika dobrog humora.

Ovaj filmić se sjajno sprda sa svim floskulama, šablonima, izlizanim pričama i stavovima koji prate bendove. Ovi momci su opasni baksuzi, ništa im ne ide za rukom ali oni to ne vide tako. Prosto je neverovatno da ne mogu da obave jedan telefonski razgovor da nešto ne pođe po zlu. No ako gledamo priče nekih čuvenih muzičara, svaka od njih zvuči spektakularno iako pričaju o nečemu što se svakom može dogoditi. Oni to izvrću uvek na neki opasno karakterističan događaj. Kad neko priča kako se npr. opio i bacio peglu, to sada kao treba da nam zvuči opasno smešno. Zapravo je neverovatno tupavo. Ovi momci to izvrću ruglu na sjajan način. Koliko god izgledali smešno kada im se dese glupe stvari, oni imaju stav mega zvezda.

Znate već kako neki vole da tvrde da u pesmama pokazuju stav. Tu su mi pogotovu smešni ovi hard, hevi Miki Maus bendovi, Nickelback, Linkin Park (mada ubodu poneku pristojnu stvar) i slični "I hate McDonalds" opasni likovi. U beskrajno patetičnim tekstovima pevaju o kolosalnoj promeni u životu i onda npr. ide stih "I'm painting on the walls". Uuuu jezivo. Mislim ok, to je kao neki stav (za klince), ali ozbiljnom čoveku to izgleda jako smešno. Na samom početku ovog filmića čujemo pesmu koja se sastoji od dve, tri jednostavne rečenice i onda čujemo frontmena koji kaže "It's a sort of statement". Kada bude upitan da objasni kakav je ta pesma stav, odgovor je neprocenjiv.

Kada smo upravo kod tih stavova, ovi momci, pogotovu frontmen, ih sipaju na sve strane. Čujemo deo intervjua i onda zaključak koji vas obori s nogu. Recimo "Da mi prodamo ploča koliko i Stones-i, i mi bi imali isto toliko novca". Ili "Ja sam svirao Stairway to Heaven sa 15 godina a Pejdž je to iskomponovao sa 20tak. To valjda dovoljno govori." I nekako dođemo do toga da je slika o bendu i taj tzv. stav nešto što je bitnije od same muzike. Muzika je nekako došla na kraju. Dan danas je isto. Čitaćete gomilu priča o članovima benda a tek na kraju će doći vest o nekom novom albumu.

Bitno je ono što se vidi, bitno je da su oni hevi metal bend ali ne samo hevi metal već nešto više od toga (genijalna rasprava), bitno je da svako ima brdo devojaka a niko ne živi sa mamom, bitno je da su svi opasni momci koji nikada ne pričaju o obrazovanju ne zato što ga nemaju već je nebitno, bitno je da nemaju svakodnevne probleme sa komšijama itd.. I u svom tom trudu da budu jedinstveni, oni pokušavaju da se predstave takvim da izgledaju kao svi drugi a zapravo na sve strane vidimo pukotine. Oni su sve samo ne običan metal bend, oni su sve samo ne opasni momci sa velikim pričama. Valjda su zato i simpatični. A kada na kraju treba da pokažu ono zbog čega se nazivaju bendom, da li zvuče kao još jedan bend? E to otkrijte sami.

Postoji jedan veliki problem sa ovim filmom a to je što se nigde ne može naći prevod (barem ja nisam uspeo). Film je dostupan čak i na youtube-u tako da ako baratate engleskim, pogledajte ga. Ima uvrnut, simpatičan humor i čak će vam na svako sledeće gledanje biti sve simpatičniji. Možda među vama ima entuzijasta koji bi ga preveli. More Bad News je nastavak ove priče ali kako sam razumeo, radnja se dešava nekoliko godina kasnije. Nisam ga još pogledao ali se nadam da ću uskoro odvojiti malo vremena i za njega. A možda pogledam ovaj još jednom pre toga :)

U jednoj sceni kada se bend vozi na svirku, kamera zumira saobraćajni znak na kom stoji 'The North' & 'Hatfield'. 'Hatfield & the North' je ime rok benda koji je postojao sredinom sedamdesetih.

Uvod i upoznavanje sa bendom