Kod nas nazvan: Širom Zatvorenih Očiju
Žanr: Drama | Misterija | Triler
Režija: Stanley Kubrick
Glumci: Tom Cruise, Nicole Kidman, Todd Field...
Priča:
Posle večeri u kojoj mu žena priznaje da ga je za malo prevarila, doktor iz Nju Jorka provodi opasnu i nadasve čudnu noćnu odiseju prepunu seksualnih i moralnih otkrića.
Moj osvrt:
Braćo i sestre, danima pokušavam da počnem da pišem o ovom filmu. Toliko toga ima za reći o njemu a koliko god bilo rečeno, premalo je. Tek bih zagrebao ono u šta je Kjubrik samouvereno ušetao. Nije da nas Kjubrik već nije navikao na tako nešto. Recimo kraj Odiseje gde odlazimo u ono što nas možda jednog dana čeka, gde odlazimo u nepoznato, gde stičemo znanje koje nismo imali. To i treba da bude nerešivo i nesagledivo za nas. Ovde je Kjubrik takođe istraživao ali nije otišao u nepoznato. Otišao je u ono što znamo ali je rekao nešto o čemu mi tajimo, o čemu ne smemo, ne možemo ili ne želimo da pričamo. Uhvatio je temu toliko puta odrađenu ali je pričao o onome o čemu se ne priča, o onome što se izvrće ruglu kako bi se napravilo nešto petparačko, nešto za konzumente prosečnih sapunica. Kjubrik je pričao o nečemu što vi i ja ne smemo. Teško je i pisati o tome. Izgubio sam broj koliko puta sam započeo ovaj tekst. Malo upozorenje - tekst sadrži spoilere.
Sami znate koliko muzika u Kjubrikovim filmovima ima važnu ulogu. Pričamo o jednom od najvećih ako ne i najvećem perfekcionisti među režiserima. Nema tu dileme. Eyes Wide Shut otvara Šostakovič i njegov Valcer br. 2. I ta melodija nekako u glavu donosi harmoniju, smirenost, eleganciju, lepotu. Na ekranu je prelep bračni par, kratka ljubavna, erotična scena koja neminovno vodi ka vođenju ljubavi. Nakon toga lepa porodična slika u toplom domu i odlazak na luksuznu zabavu sa prijateljima na visokom nivou. O da. Kupljeni smo. Verujemo u san. Kjubrik nas laže a mi to prihvatamo oberučke. Verujemo u savršenu bračnu idilu i prelep život oslobođen stega današnjice. To je slika kojoj težimo. To je nešto u šta verujemo. To je u isto vreme ono što se plašimo da ćemo izgubiti.
Ne ruši Kjubrik tu sliku naglo. Obrti i štrecalice su oružje koje obično prigrliš kada ti manjka znanja, kada ti je suština podređena mini spektaklu iznenađenja. Prelepi supružnici počinju da flertuju sa drugim ljudima. Ali ne, nije to tako jednostavno. Kao da kod Kjubrika nešto jeste. U početku nismo sigurni da li se oni prepuštaju momentu, da li im to prija ili se poigravaju. Da li će odustati od toga ili otići korak dalje. Nemojmo se pitati zašto bi to neko radio pored prelepe žene ili prelepog muža. Većina nas je srećna u braku. Naši supružnici su prelepi. Ako nisu, negde ste u svom putu to zaboravili. Sami ste krivi za to. Lepotu koju ima taj pored vas treba da istražujete celog života. Tako je održavate živom. Ali šta je to što tera čoveka dalje? Šta to natera čoveka da zaboravi šta ima uz sebe i okrene ga na drugu stranu. Kjubrik počinje da ruši tu idilu napadajući moral.
I posle ovih scena nismo sigurni ni dalje na čemu smo. Da li je ovo dvoje ljudi samo prihvatilo igru i nastavilo dalje. Da li su dozvolili da budu zavedeni ili su se samo poigravali sa drugim ljudima. Nemojmo ići u preveliku diskusiju oko toga zašto čoveka čini zadovoljnim da se poigrava drugim. To ovde nije tema. Jasno je da pažnja prija. Pitanje je da li bi se ovo dvoje zadržali samo na toj pažnji ili bi dozvolili da to preraste u nešto više, nešto što može ugroziti vezu ili brak. Kjubrik nas ovde ostavlja da nagađamo. Isto tako, on nam kaže ono što i uvek - poigravaće se sa našom glavom. On to ovde radi jače nego ikada. Šta smo rekli da je pitanje: šta bi uradilo ovo dvoje ljudi? Ne, nije to pitanje braćo i sestre. Pitanje je šta bi svi mi uradili?
I potom nas Kjubrik ponovo vodi u topli dom. Vodi nas u krevet zajedno sa ovo dvoje prelepih ljudi. Ali ovde imamo otvaranje koje je do sada neviđeno. Ovde imamo onaj razgovor koga se plašimo. Ovde imamo ono što smo se zapitali mnogo puta ali ne smemo da pitamo na glas i ne želimo da čujemo odgovor. Ne zato što se plašimo odgovora već zato što i dalje ne bi znali da li da verujemo u njega i ako je onaj koji zvuči dobro. Ne postoji dobar odgovor na ovo. Kjubrik je svestan da bi par teško vodio ovakav razgovor. Zbog toga u igru dolaze lake droge koje im razvezuju jezik. I onda imamo razgovor koji slomi ne samo muškarca u filmu, taj ragzovor slomi i nas koji gledamo film. Uvek imamo sebe u mislima, kako bi mi odregovali, kako bi se mi postavili, kako bi se mi osećali. I od ovog momenta, koliko god vam to izgledalo čudno, priča filma više nema nikakvu vrednost. Od ovog momenta samo jedno je u fokusu - glava.
Postoji mnogo teorija o onome što se odvija posle ovog razgovora. Najlakše je potegnuti san kao odgovor. Nije sporno, može to da bude i taj san ali ako neko kaže "sve je to samo bio san" onda nipodaštava sve u filmu. Nije stvar u tome da li gledamo snove ili stvarnost - stvar je u tome da gledamo ono što se odmotava u glavi čoveka posle ovakvog razgovora. To je ono što Kjubrik donosi - reprezentacija misli jedne sluđene glave. Ako vam se sviđa da je sve to san - nema problema. Ali je to san koji je vođen nemirom koji čovek ima u glavi. Tako da je nebitno da li je to stvarnost ili ne. Bitno je da shvatimo da ono što gledamo više ne predstavlja fizičku realnost već ono što se odvija u glavi čoveka.
Sada je očekivano da branim ovu teoriju. Uzmimo prvo događaje koji slede. Previše je tu stvari koje su se zgodno namestile. Prosto je nemoguće da sve stvari imaju onakav tok kao u filmu. U tako velikom gradu je sve udaljeno toliko da može da se prošeta, gomila suludih stvari se odvija pred nama i ako se pitamo u čemu je suština toga - nemamo dobar odgovor. Kako je moguće da se uvek tu nekako motaju isti likovi na sve strane? Ako branimo teoriju o snu, složićete se da sanjamo ljude koje smo videli ili poznajemo - samo im se uloge menjaju. Da li zaista mislite da bi nas Kjubrik bombardovao besmislenim stvarima? Da bi dozvolio ovako neverovatan sled događaja? Da bi imao neku tajnu sektu i njen ritual eto tako? Čovek koji je napravio Odiseju u Svemiru, Paklenu Pomorandžu i ostale svevremene klasike? Nemojte da se svađamo. Vratimo se sada u tok ovog masterpisa i krenimo korak po korak sa njegovim protagonistom.
Čovek saznaje da je u jednom momentu njegova supruga mogla da mu bude neverna i da je čak bila u stanju to da uradi samo da je imala priliku. Postojala je šansa - to je sve što je dovoljno da upropasti glavu ovog čoveka. Već je prevaren. Već je njegov savršeni san urušen. Njegova sigurnost je nestala. Ono u šta je verovao je krhko. Oseća poniženje, oseća se potcenjenim, prevarenim, izneverenim. I šta bi mogla biti jedna od reakcija? Osveta naravno. Impulsivna reakcija koja kaže "mogu i ja to isto". Koliko puta je čovek pokušao ovde to da prigrli? Mnogo. Koliko puta mu je uspelo? Da li je to baš tako lako? Kjubrik ovde ide dalje od jednostavne osvete. On nam dozvoljava da dobro razmislimo zajedno sa njegovim glavnim likom. Nije to tako lako. Koliko god šansi bilo, ukoliko ih prigrlimo, i sami rušimo ono što ne želimo da se sruši.
Tu dolazimo do iskušenja. Ovaj čovek je jako privlačan, uspešan i na to mu se nebrojeno puta daje šansa da tu osvetu o kojoj smo pričali izvede. Kjubrik zna da muči svoje glumce besumučnim ponavljanjem scena i kadrova. Zašto bi likove štedeo? Koliko samo puta se ovom čoveku otvara put do drugih žena? Nebrojeno. Iskušenje je neminovno i užasno opterećujuće. Čoveka konstantno muči ono što je moglo biti između njegove supruge i drugog čoveka. No isto ga tako muči mogućnost i onog što će da bude. Šta je to što ga plaši onda? On može upropastiti ono što ima ali kako može da bude siguran da će se to desiti? E tu smo. Opet taj strah od nepoznatog. Taj strah nas vodi u mrak a u tom istom mraku čuči ogromno čudovište koje ćemo u glavi izvajati od najvećih strahova koje imamo.
No i kada bi se odlučili na taj korak, postoji strah od toga da nas neko ne otkrije. Šta je potrebno da to sakrijemo? I tu dolazimo do famoznog rituala i prve simbolike koju on donosi. Šta je potrebno da bi se sakrili, da bi živeli u laži? Maska. I sa ovim se naš dobri Stenli poigrao besprekorno. Sa jedne strane maska krije nas onakve kakve nas drugi znaju. Onda možemo da radimo sve te sulude stvari na koje se nikada ne bi odvažili. Maska nam je neka lažna sigurnost koja nam daje hrabrost u određenom momentu da delamo onako kako ogoljeni ne bi mogli. No pogledajmo to sa druge strane - ne ogoljava li onda ta maska nas onakve kakve zapravo jesmo. Ako pod tom maskom radimo sve te lude stvari koje bez nje ne bi, ta maska je zapravo naše pravo lice.
Kjubrik ovde radi ono što bi retko ko. To pravo lice a u isto vreme maskirano bi u svakom drugom filmu bilo spektakularno. To bi bio ili neko jako bolestan i sklon svakakvim zlim stvarima ili bi bio neki superheroj koji bi pod velom misterije rešavao ovaj svet tame koja mu preti. Kjubrik nam ovde ogoljava pravog čoveka, čoveka sa svim svojim slabostima. I njegova slabost su upravo taj moral i savest koje ima, ta čovečnost koje ne može da se reši. Zamislimo to ovako. Da je ovaj čovek pod maskom uradio svakakve stvari koje bez nje nije, utopio bi se u sve to i priča bi bila nebitna. On bi se uklopio sa svim ostalim a u filmu se pokazuje zapravo da on ne pripada toj grupi.
Nama je jasno da ovaj čovek od prvog momenta ne pripada tu gde je došao. On ne pripada toj tamnoj strani. Ali zašto konstantno pokušava da ode tamo? Nesposoban je da bude toliko nemoralan. Šta ga tera na tu smešnu osvetu, da na potencijalnu prevaru uzvrati pravom prevarom? Glava. Konstantno mu je u glavi slika onog što je moglo da se desi. On je uznemiren. Izgubio je sigurnost i više ne može da bude ubeđen da njegova supruga neće nekada biti neverna. I to ga konstantno tera na tamnu stranu, pod crno, pod masku. Ali njemu tu nije mesto i to mu je pokazano. Kako je raskrinkan?
Ok, otkriven je tokom obreda. Kako je dođavola bilo svima jasno da njemu tu nije mesto? Kako je moguće da su svi shvatili da je on uljez? E to je lepota moralnog čoveka. To je snaga nekog ko ima iskrene emocije. Takvog čoveka je lako prepoznati. Njemu maska ne stoji. Na njemu maska ne može dugo da se zadrži. I to mu se govori kroz smešne stvari - njegov kostim je jeftin (ne ume da vara), nije došao luksuznim automobilom (postupa onako kakav jeste zaista). On sam ne može da nosi tu masku i u jednoj emotivnoj sceni pred suprugom on ne uspeva da zadrži tu istu masku. Istina je teška ali oslobađa. Ima svoju cenu ali posle toga pretnje nestaju. Do tog momenta smo imali utisak da će se nešto loše desiti. Od tog momenta strah odlazi.
Zadržimo se još malo na ovom ritualu. Zašto je on ovako misteriozan, mračan, zagonetan, kompleksan. Upravo to je naš put u nepoznato, put u strahove koje imamo. Napravićemo nešto najgore što može biti. Imamo strah od stvari koje ne razumemo i to je za nas neki sistem koji funkcioniše na način nama nepoznat, stran a u isto vreme jeziv. Ovaj čovek pokušava da radi nešto što nikada nije, on pokušava da bude nešto što nije - kako očekujete da će da vlada situacijom, da mu je sve poznato. Ne. On je žrtva sopstvenih strahova koji se pred njegovim očima reprezentuju. On želi da ih prigrli, da ih pobedi ali jasno je da ne pripada tu.
No, da ne bude da je žena ta koja je neverna a muškarac moralan. Možda bi neko to zaključio iz ovog teksta ili daleko bilo iz filma. Ovo bi radilo posao i da se uloge zamene. Kjubrik je muško i lakše mu je iz njegovog ugla pričati priču. No ima tu još par stvari koje jako bodu oči a koje je Kjubrik imao muda da prikaže. Zanemarimo sada glavne likove. Žene su te koje pokazuju ljubav. Pogledajmo scenu sa ženom kojoj naš glavni lik izjavljuje saučešće. Emotivno i ubedljivo zar ne. I onda imamo altimet dokaz ljubavi, ono čemu svi teže u svojim patetičnim pričama, u mega hitovima i bezmudim ostvarenjima - scena bezrazložnog žrtvovanja. I to je altimet dokaz ljubavi kada god nemaš kefalo da dostaviš nešto drugo. Ovde se žena žrtvuje za čoveka kog pratimo kroz film. Žena nam je potpuno nepoznata, scena je besmislena ali je savršeno maskirana u horor ambijent koji tada vlada. Zastanimo ovde. Pogledajmo onu scenu koju sam prethodno pomenuo. Poljubac, suze, emocije, zbunjenost - odlično i uverljivo. Verujemo u zaljubljenost žene koju gledamo. Ovo žrtvovanje je toliko neubedljvo i preterano ali je madrfaking žrtvovanje. Evo, Kjubrik vam je sve objasnio 1999 a vi se useravajte od Interstelara 15 godina kasnije.
Kako je onda Kjubriku uspelo da to žrtvovanje ne izgleda ljigavo i patetično? U tom momentu smo isprepadani. Majstor nam daje horor top klase. Sam obred nam je digao kosu na glavi i leđima, misterija pršti na sve strane. Hej, ne lutajmo. Rekao sam da treba da se držimo glave našeg glavnog protagoniste. Pa šta onda to gledamo koji đavo? Upravo tu mračnu stranu koju lik ne pripada i koju ne razume. On je opterećen time da je njegova supruga mogla imati odnos sa nepoznatim muškarcem. Svud oko njega se u tim scenama dešava upravo to. Nepoznati muškarci i žene. Nebitno je ko je ispod maske muškaraca - sve maske su odvratne. Ispod svake od maski koje nose žene može biti njegova supruga. I to je horor koji on proživljava. Preživljava ga upravo tom altimet patetičnom žrtvom koju je kjubrik obesmislio tako što ju je spakovao u mrtvačnicu razbijenu od droge. Ubedio nas je u mrak ali nas je u isto vreme ubedio u šaradu svega toga. Dokaz ljubavi nije to što nam prodaju beskonačno mnogo puta.
Iskreno niko vas na filmu neće ubediti da je vođenje ljubavi big deal kao Kjubrik ovde. Prvo, sama zamisao da je njegova supruga mogla voditi ljubav sa nekim drugim eksplodira ovom čoveku u glavi i eksplodira u priču koju pratimo. Da, seks je big dil. Ali ne za sve. Pogledajmo prvo lošu stranu. Najgoru. Imamo lika kog tumači Šerbedžija koji praktično prodaje svoju maloletnu ćerku. Potom svi ovi likovi pod maskama koji su sveli žene na objekte za svoje zadovoljenje. Iako se tu vrti oko seksa vidimo koliko je to ponižavajuće za ženu i vidimo to krivo shvatanje ovog čina. Seks je neretko i trijumf površnih. Na vašu i na moju sreću, mi nismo takvi - Kjubrik nije takav.
Hajde sada da maknemo sve ove likove i bavimo se iskrenim ljudima, ljudima koje prevara može da povredi, ljudima koji žele da veruju u vezu i brak. Nemojte me zajebavati sa tim da to vođenje ljubavi preraste u rutinu u braku i dugim vezama. Negde ste se zajebali odmah da vam kažem. Sve dok vam veza i brak znače, braćo i sestre, to vođenje ljubavi je prelepo i evoluira upravo sa tom vezom. Nemojmo o tome da sam površan ako smatram da je vođenje ljubavi big dil. Naravno, deca su ispred svega, odnos koji imate sa vašim supružnikom takođe. Ali ne zanemarujmo moć seksa. Nisam površan. Za ovih 13 godina koliko sam sa suprugom, kada bi me neko pitao koji ti je najbolji period, uvek bih odgovorio sa "ovaj sada". I sam čin vođenja ljubavi mi je sve draži i značajniji. Vratimo se na onu scenu altimet žrtvovanja - nije li smešna? Pogledajmo finalnu scenu i poslednju rečenicu koju izgovara prelepa Nikol Kidmen. Šta od ta dva vam izgleda kao rešenje? Šta od ta dva vam izgleda kao dokaz i otelotvorenje ljubavi? U kom momentu vaše emocije eksplodiraju. I rest my case.
Zanimljivosti:
Kjubrik, iako nije pokazivao da je lošeg zdravlja, preminuo je nekoliko dana pošto je prezentovao ovaj film producentima. Tom Kruz i Nikol Kidmen su potpisali otvorene ugovore koji su ih držali vezane za film sve dok ih Kjubrik ne pusti. Lozinka "fidelio" je nastala od latinske reči "fidelis" što znači "veran". Kako bi bolje stvorio netrpeljivost između likova, Kjubrik je sve vreme snimanja odvojeno radio sa Kruzom i Kidmen. Kada je Nikol snimala erotične scene sa drugim glumcem, Kruzu nije bio dozvoljen boravak na setu.
Zanimljivosti:
Kjubrik, iako nije pokazivao da je lošeg zdravlja, preminuo je nekoliko dana pošto je prezentovao ovaj film producentima. Tom Kruz i Nikol Kidmen su potpisali otvorene ugovore koji su ih držali vezane za film sve dok ih Kjubrik ne pusti. Lozinka "fidelio" je nastala od latinske reči "fidelis" što znači "veran". Kako bi bolje stvorio netrpeljivost između likova, Kjubrik je sve vreme snimanja odvojeno radio sa Kruzom i Kidmen. Kada je Nikol snimala erotične scene sa drugim glumcem, Kruzu nije bio dozvoljen boravak na setu.
Njih dvoje su proveli toliko vremena u Engleskoj snimajući ovaj film da su njihova deca dobila britanski akcenat. Iako mnogi ovaj film nazivaju Kjubrikovim nezavršenim masterpisom, on je zapravo završio film. Maska koju Kruz nosi u filmu je modelovana po licu Rajana o Nila i referenca je na film Barry Lyndon.
Scena sa ogledalom u traileru traje oko minut i po dok u filmu ona traje 20tak sekundi. Scena kod bilijarskog stola sa Kruzom i Polakom je snimljena iz 200 pokušaja i snimana je 3 nedelje. Eva Hercigova je trebala glumiti Mendi ali je odbila zbog previše scena gde je trebala biti gola. Kjubrik je ovaj film smatrao za svoje najbolje ostvarenje. Zbog stresa tokom snimanja Tom Kruz je dobio čir na želucu ali nije dozvolio da to utiče na njegov raspored.
Naj scena:
Naj scena:
...I do love you and you know there is something very important we need to do as soon as possible. ...
Moja ocena:11/10
Moja ocena:11/10
uf... upravo sam ga odgledao, i zaista je savršen. Prerun je napetih scena, kao ona kad se Tom Kruz glavom približava mrtvoj devojci... Poslednja rečenica me je bukvalno ugušila, smejao sam se i pravio neke čudne zvuke nalik gušenju kad se završio film..... Hvala na preporuci...
ОдговориИзбришиKjubrik je genijalan. Zbog toga moram ponovo da pogledam Dr.Strangelove jer mi se nije dopao na prvo gledanje. A ta rečenica na kraju je za ovacije :) Nema onog preseravanja, Amerikanci smo, lepi smo, šareni smo, naučili smo lekciju i bićemo dobri, fini, umereni, već je sve direktno, bez uvijanja, ljudski i s mudima. Za mene u 5 najboljih filmova koje sam pogledao.
ИзбришиZaboravio sam da dodam da je i prva scena jedna od genijalnijih, znači, špica, i odma šta vidimo - golu Nikol Kidmen.... pa gde ćeš bolje od toga :) Muzička tema je takođe savršena. Gledao sam Dr. Strangelove, i super mi je film, Piter Selers je maesttalan, ali ipak više volim Clockwork Oragne, pa Shinig i Odiseju...
ОдговориИзбришиClockwork Orange i Odiseja svakako imaju veću umetničku vrednost ali Eyes Wide Shut mi najviše srcu i oku prija od svih Stenlijevih masterpisa
ИзбришиNazalost zadnja scena po nekim americkim forumima nije zadnja vec se nastavlja otmicom Nikol I Toma gde ih odvode na orgije, ali je to celnicima bilo previse explicitno ...
ОдговориИзбришиKoliko znam, film jeste nezavršen ali ostatak nije ni snimljen, a ništa nije izbačeno od onog što je Kjubrik poslednje dostavio. Nije nemoguće to što se piše po forumima ali to je isto kao kada bih ja rekao da se na kraju film pojavljuju Nindža Kornjače. Ono što smo videli je film a na forumu može pisati sve i svašta. Tako da zadnja scena jeste "To Fuck" šta god iko igde pisao :)
ИзбришиFilm zapravo govori o svjetskom tajnom društvu koje upravlja svemu globalno.Među njima se nalaze imućni ljudi kao što je pokazano u filmu.
ОдговориИзбришиIma i toga i to lepo, mada po meni je akcenat na nečemu drugom. O tome nekad u novom tekstu
ИзбришиMoj omiljeni Stenlijev film. Veom podcenjen cak i od nekih njegovih fanova.
ОдговориИзбришиObično fanovi slave i ispodprosečne uratke svojih idola.
ИзбришиPogle balavljenje na Nolana i sve je jasno :)
Mada od Stenlijevih filmova, čak i onaj koji mi je mož
da najmanje legao ima odličan kvalitet. Nekako imam utisak da čovek nije mogao napraviti loš film kada sagledam kakve masterpise je pravio
Genijalan film,ali sam ga gledao posle citanja Scnlirove knjige tako da mi je to malo pokvarilo utisak.Vecinu psihe iz filma je Kjubrik sam preuzeo.
ОдговориИзбришиJohn Kramer.
P.S.Posto sam novi clan bloga,ne znam koliki je obicaj da se komentarisu davno postavljene recenzije.
Kao i da se komentarišu davno snimljeni filmovi :)
ИзбришиSvaki komentar za bilo koji film je dobrodošao bilo kada. Samo komentariši prijatelju
Koje sranje od filma.Ono kao htio je nešto a ne zna šta je htio.Ti si druže sve reko samo nisi šta je poenta ovog filma i pored ovog tvog teksta ja i dalje tvrdim da je ovo užasno besciljan film.Ovo je nešto kao Pikaso i njegovih par crta pa se iskompleksirani ljudi kao dive tome.
ОдговориИзбришиBiće druže i nov tekst za ovaj film ali lako je reći da je sranje nešto što ne razumeš. Ja sam imao sličnu reakciju za neke filmove koje nisam razumeo ali sam im dao šansu više puta dok nisam pohvatao o čemu film zapravo priča. A sad, da li smo mi koji se divimo ovome iskompleksirani a ti majstor jer ti je sranje što ne vidiš nešto što mi vidimo ili ti se to ne sviđa, to ne bih komentarisao.
ИзбришиNisam ja druže rekao ni da sam ja majstor ni da si ti iskompleksiran.Već samo govorim da film hoće da bude umjetnički a to mu ne uspjeva.Jednostavno je nedefisan.Izgleda da je "poenta" previše bačena na erotiku.Iskreno, kada bi se ovaj film dodao na neki porn sajt ja ne bih vidio raziku.
ИзбришиKljučnu o ovome što si napisao je da ti ne bi video razliku :) Ja kontam da ne vidiš u ovom filmu ništa posebno ali reći da je sranje me malo prejako. Recimo meni je ovo jedan od pet najboljih filmova koje sam gledao u životu i čim stignem napisaću iscrpan tekst koji će pokazati zašto.
ИзбришиKad vec rece da ti je ovo medju 5 najboljih filmova koje si gledao interesuje me koji su jos na vrhu tvoje liste.Cenim tvoje znanje o filmovima pa me zanima koji su za tebe najbolji.
ОдговориИзбришиImaj na umu da ono što je najdraže mom srcu verovatno nije taj pravi top. Ipak treba biti realan. A evo ti neki meni najbolji i najdraži (imaj na umu da ću nešto sigurno zaboraviti): Braveheart, Schindlers List, Godfather I, Eyes Wide Shut, The Best of youth (ovo su možda prvih pet a evo i ostalih bez nekog reda) A Clockwork Orange, Godfather II, If..., 2001 a space odyssey, Psycho, Rosemary's Baby, Wicker Man (originalni), Omen (takođe originalni), Terminator I, La vita e bela, Spartacus (1960), Ben Hur, The Mist ...
ИзбришиKažem, ima tu još gazilion masterpisova ali ovo je nešto što mi je srcu drago (čega mogu da se setim ovako na prvu ruku)
Jel moguće da ti Paris,Texas nije medju top?!
ИзбришиMoguće je, prijatelju. Za sada iz jednog prostog razloga a to je da pomenuti film nisam ni gledao :) Kad pogledam, videćemo kako ću ga rangirati
ИзбришиObavezno prijatelju. Čudi me da nisi gledao to remek delo Vim Vendersa. Sjajan je! Što pre!
ИзбришиU planu je svakako :)
ИзбришиDa se ja upišem:
ИзбришиPulp Fiction
Goodfellas
The Godfather
The Thing
Back to the Future Trilogy
The Shining
The Good, The Bad and the Ugly
Once Upon a Time in the West
The Departed
Fight Club
Stenli mi je omiljeni reziser...Sve njegove filmove sam gledao nekoliko puta,ali ovaj je ipak vrhunac njega kao rezisera...Mozda zato sto je "najmoderniji" pa mi je najblizi...ali citao sam razne teorije o ovom filmu na stranim sajtovima...Kao i sv.Kjubrikobv film,i ovaj govori najvise o pozudi,prostituciji,mocnicima iz senke,podvodjenju dece(cerka od Radeta serbedzije)...itd itd...Ima par dobrih analiza na netu...Postoji teorija i da je njihova cerka oteta na samom kraju filma,kad odluta od Toma i Nikol medju onim rafovima,pa se ne trenutak u kadru pojavljuju ona dva matorca sa pocetka filma(ona zabava)...sto znaci da su clanovi visokog drustva,i da su Tom i Nikol na neki nacim praceni tokom celog filma...Tu na kraju se vide i plisane igracke(Mede)...a to u americkom drustvu ima neko perverzno znacenje...(pedo bear) itd...pa otuda i ide ta teorija da je dete oteto...
ОдговориИзбришиMnogo je ovde dobrih detalja. Zato ću rado kada dođe vreme za to i reprizirati film i napisati još jedan tekst
ИзбришиPo jednoj teoriji sve nakon svađe supružnika bio je san, tj sve je u mašti Kruzovog lika. Nisam čitao roman, ali sam naslov aludira na to.
ОдговориИзбришиPazi, obično me nervira kad se ispostavi da je deo filma san. Totalno mi obesmisli sve što sam gledao. Ali ovde je to irelevatno. Ovde je bitno šta je u glavi čoveka i gde ga vodi samo jedan razgovor, samo jedan emotivni udarac.
ИзбришиUpravo tako. Nije baš san, više je situacija da on pogođen ženinom pričom u glavi zamišlja šta bi bilo kad bi bilo. Mislim da to počinje od trenutka kada uđe u stan prostitutke.
ИзбришиNakon jako malo filmova (Possession, A Space Odyssey, American Psycho) sam se osecao ovako glupavo 😂 Mnoooogo stosta mi nije jasno ovde, iako je utisak (audiovizuelni) odlican.
ОдговориИзбришиPlaniram reprizu ovog remek dela pa onda će ići i nov tekst. Nadam se da će onda biti dosta jasnije :)
ИзбришиMolim te 😂
ИзбришиJao, pa sad Braveheart više nije jedinstven na blogu :) protrljao sam oči par puta, da vidim, vidim li dobro. Ne postoji film koji te tako uvuče u sebe, kao šta to radi ovaj, a dijalog priznanja Nikol Kidmen, čini mi se da se ne trepće i ne diše dok se prati. Sećam se dok sam Bitter Moon gledao da me malo podsetio na atmosferu EWS, ali ovo je ipak kategorija za sebe :)
ОдговориИзбришиMenja se i ukus što sam stariji. Mogu već da kažem da mi je EWS ispred Bravehearta :) A moguće da i Best of Youth ima 11
Избришиoho, 3. jedanaestica, lepo. kjubrik jeste zavrsio film ali je studio ga je pod izuzetno sumnjivim okolnostima isekao nakon kjibrikove smrti po njihovoj zelji.
ОдговориИзбришиCek' bre...Zar nisi vec imao recenziju za ovaj film?
ОдговориИзбришиNaravno. Pogledaj datum na većini komentara. Ali tekst je bio preslab za ovakvu filmčinu pa sam napisao nov
ИзбришиAu, vidi stvarno.Nisam gledao datume uopste. :D
ОдговориИзбришиIzvinjavam se. :D
Ništa :)
ИзбришиMajstore. Au. Svaka ti cast. Procitao sam sa uzivanjem ovo. Inace jel to prvi film kom si dao 11/10? ��
ОдговориИзбришиHvala najlepše. Nije. Braveheart i The Best of Youth imaju iste :)
ИзбришиNe znam sta se desilo i kako sam propustio al ja nisam nikad cuo za taj fil the best of youth. Dodao ga na imdb u watchlistu cekiracu ga uskoro. Mada mi deluje cudno sto si bas tom dao 11,verovatno je to vise subjektivno kao sto je meni subjektivno clockwork orange i elephant man za 11. Al verujem da je vanserijski film
ИзбришиOveri film pa javi utiske. To ke najlepši film koji sam gledao. Verovatno najbolje dostavljena životna priča bez spektakla i mudrovanja. Prelep životni film i čista emocija
ИзбришиHvala najlepše, draga Isidora. Čak sam video neke scene iz "Senki" i jesu me podsetile na ovaj film. Ali znaš kako se kaže, ako kradeš, kradi od najboljih tako da je to ok :)
ОдговориИзбриши