петак, 25. април 2014.

Mulholland Dr. (2001)


Mulholland Drive (2001) on IMDb
Alternativni naziv: Mulholland Drive
Kod nas nazvan: Bulervar Zvezda
Žanr: Drama | Misterija | Triler
Režija: David Lynch
Glumci: Naomi Watts, Laura Harring, Justin Theroux...

Priča:
Žena gubi pamćenje posle saobraćajne nesreće na Mulholland Drive-u. Zajedno sa mladom devojkom koja je u potrazi za svojom prvom ulogom ona pokušava da pronađe odgovore.

Moj osvrt:
Kada sam prvi put gledao ovaj film, bio sam besan jer mi ništa nije bilo jasno. Drugi put sam kao nešto prokljuvio ali mi je bilo dobro upravo to što mi je sve to bila misterija. Krenuo sam da čitam sve te analize, sva tumačenja i iskreno, sva rešenja su mi ubijala magiju ovog filma. Činilo mi se da u njemu ima mnogo više od jednog običnog događaja i mnogo vremena potrošeno na san. Mislim, čemu bi služio toliko mnogo vremena potrošeno na jedan san. Sad sam filmu prišao tako da jednostavno želim slušati šta Linč baš meni želi da kaže. Zašto ovo kažem? Setite se časova gde su vam profesori srpskog jezika objašnjavali tumačenje pesme a da se niste slagali sa tim. Ako su vas (poput mene) učili da postoji samo to jedno tumačenje, napravili su debelo sranje. Kada pronađeš nešto što ti se svidi u umetničkom delu, ne dozvoli da ti drugi kroji mišljenje da nešto nisi dobro shvatio. Braćo i sestre, ovde će biti spojlera. Daću vam ono što sam video, daću vam simboliku, finese i na kraju daću vam neko moje rešenje ovog "problema". Ne tražim da se složite, prihvatite ovo samo kao jednu varijantu. Ako ovo shvatim kao običnu priču gde je deo san, deo java, ne mogu da smatram ovaj film velikim. Ovako, ovo je strašan film. Ovo je verovatno najbolji film o filmu koji sam gledao. Film o filmu? Ooo da. Dokle god čitate ovo i dok ponovo budete gledali ovaj film, nipošto ne gubite iz vida da se priča dešava u Holivudu. Prvo ću krenuti od sitnica, od detalja a završiću sa onim glavnim. Zbog toga, ovaj post će podsećati na onaj o Mistu.

Na početku vidimo automobil u mraku i sliku svetlosti grada u daljini. Linč tu sukobi svetlost i tamu. Ok, ne zvuči ovo ubedljivo, ali ceo film Linč servira taj sukob. Nijansa kose dve glavne glumice je primer, njihove sudbine, njihove priče, karakteri itd. O tome posle. U tami se dešavaju loše stvari. Kada nešto ne znamo, kažemo da smo u tami. Žena gubi pamćenje. Ima li veće tame od toga. I gde ona kreće posle toga - ka svetlosti. Sve je tu jasno. U kasnijim scenama takve stvari su skrivene ali su sve i te kako upečatljivije. 

Rekoh da je ovo film o filmu. Linč se donekle sprda sa mnogim šablonima i uverenjima kada je film u pitanju ali nam daje i neke činjenice. Recimo imamo režisera kome diktiraju šta treba da radi. Vizija umetnika je danas nebitna prema zaradi. Svi se okreću spektaklu jer ako film ne može da se proda, teško da će biti snimljen. Samo velikani koji imaju ime mogu da snime film kakav žele bez da ubacuju stvari koje diktiraju "trendovi". U većini priča se sve vrti oko love. Ovde saznajemo da neki traže devojku koja je izgubila pamćenje i ona pronalazi lovu u torbi. To je klasična paralela da se sve vrti oko love pa i da se filmovi prave tako. Šta se posle dešava sa tom lovom - apsolutno ništa. Toliko je relevantna za kvalitet. Takođe, svi su u uverenju da neki tamo likovi u svemu vuku konce. Da svetom vladaju oni koje ne vidimo itd. Tako je i u filmovima. I šta Linč radi? Daje nam takve njuške koje u sigurnosti svoje fotelje samo okreću slušalice. I to nam daje u par malih scenica. Zašto su oni opasni, ko su oni, kako su dospeli tu gde jesu ,šta se posle dešava sa tim likovima - kao i u realnom životu, nemamo pojma. Samo nagađamo. 

Kada pogledamo malo bolje, jasno je da se ovde svima piše crno. Tu mislim na konstantni osećaj da svakog od likova u filmu očekuje nešto loše. Svakog osim jednog a to je devojka koja dolazi i nada se da će pronaći uspeh u Holivudu. Ponavljam, ovo je film o filmu a Holivud je sinonim za tu umetnost. Zašto je samo sudbina ove devojke svetla? Zato što ona još nije upoznala Holivud. Linč ga ovde predstavlja kao ruglo, kao totalni crnjak. Pogledajte, to je skup opasnih kreatura i konstantno je sve lažno. Sad moram da povučem scenu u kafeu. Dva čoveka pričaju o košmaru ovog jednog. Košmar se ostvaruje. E to je pretnja, to je ova slutnja koja se oseća tokom celog filma. Na tu scenu se dodaje praktično još jedna na istoj lokaciji ali u finalu filma. Ako je ova prva loša, mislili ste da će ova druga biti dobra? Malo sutra. Prva scena je potencijalno zlo koje se može ostvariti. Šta je gore od potencijalnog ostvarivanja košmara - činjenica da živite u jednom.

Elem, saznajemo kasnije da je i žena koja je izgubila sećanje glumica. Kakvu je ovde simboliku napravio Linč, to je masterpis. Ona traži svoj identitet zar ne? Posle toliko glume, posle toliko uloga, posle toliko pretvaranja da si nešto što nisi, da li si možda zapravo izgubio sebe? Da li je moguće da je neko toliko ušao u svoju ulogu ili uloge da više ne može da pronađe sebe? Zašto da ne? Rouen Atkinson je posećivao psihologa zato što je toliko ušao u ulogu Mr. Beena da je u kotaktu sa svetom konstantno glumio tu vazda dragu budalu. Pogledajte šta glumci rade od sebe za potrebe uloga. Pogledajte Bejla u Mašinisti koji je mršanjem praktično ugrozio svoj život. Ili Hit Ledžer koji se zatvorio u kolibu bez kontakta sa svetom kako bi u sebi pronašao ludilo potrebno za ulogu Džokera. Ima mnogo tih primera. Posle svega toga, da li glumac zapravo može ostati ista osoba ili u sebi zadržava delove svojih uloga. Ja sam ovo traženje identiteta tako shvatio. 

E sada, u svemu je najbitnije sledeće. Imamo devojku koja želi postati glumica i imamo glumicu koja traži onu staru sebe. Mislite li da je ljubav između te dve žene nešto što je ubačeno da bi muškarci parili oči na lezbo scenu? Oooo ne. Mladoj devojci koja želi biti glumica ova druga žena je ideal, nešto što najviše želi, nešto što neizmerno voli. Velikoj zvezdi pak nedostaje onog mira, nedostaje joj da bude ona stara ona. Zašto bi želela da se vrati u taj period? Sećate li se da sam rekao da se samo ovoj devojci koja želi biti glumica smeši nešto lepo. U tom momentu kada ona ne poznaje Holivud, prepuna je entuzijazma. Ovoj iskusnoj glumici je muka od svega toga jer se uspeh nije pokazao onakvim kakav je očekivala. Ona je izgubila sebe u svemu tome. E sada, skontajte kako sada zvuči "Želim te" iz usta bilo koje od ove dve žene. 

Ta ljubavna scena je bitna još zbog nečeg. Ne, ne zbog toga. Dobro, malo i zbog toga ali nije to ono što želim reći. Ljubav je nešto što uvek lomi priču ili film. Ili je obogati, ili zakomplikuje ili je usere. Neću ovo prvo niti drugo da objašnjavam, to je svima jasno. Ovo treće mi je ono što me ovde zanima. Ok, ljubav ove dve žene je pokazatelj šta one zapravo žele i to sve izgleda lepo. Ali ceo film se lomi posle toga. Kao da ne gledamo više isti film. Ljubav ogoljava i lomi. A kako može da usere? Evo ga glup primer. Verujem da je većina vas gledala Dosije X. Svi smo navijali da se Molder i Skali napokon dohvate u nekom ljubavnom zanosu. Bilo je gazilion šansi ali je uvek bio ćorak. Ali, recimo da su oni ostvarili tu vezu posle prve sezone. Sve ostale sezone bi izgubile tu magiju, to iščekivanje i tu priču o potencijalnoj vezi ovog dvojca. Vidite li sada gde gađam? Pogledajmo i priču ovog režisera iz filma. Sve kreće na dole onog momenta kada otkriva da ga žena vara. Ok, imao je on problem i pre toga, ali je pokazao zube. Posle toga se prepustio svemu. 

Posle toga ide za mene najbolja scena u filmu, scena u pozorištu. Tu je pronalazak tj. otkriće svega. Pronalazi se kutija u koju pasuje ključ i sve odlazi do vraga posle tog otkrića. Elem, ljubav je bila okidač. Kada imamo misteriju koja je sjajna, kada želimo pronaći rešenje, možemo usrati celu misteriju time što će sve što je bilo misteriozno zapravo biti prevara. Uzmite npr. vašu omiljenu baladu. Zamislite sada da je taj tekst mesar napisao svom nožu. To bi opako razbilo svu lepotu te balade. Neke stvari treba ostaviti skrivene. Zbog toga banalizovanje ove Linčove ideje bi dovelo do smešne, nebitne priče o ubistvu i neverstvu. Da je hteo da se bavi time, simbolika bi ukazivala na to. Simbolika pokazje da je ovo film o filmu i i njegovom svetu. 

Elem, da se vratim na scenu u pozorištu. Čovek na sceni kaže da je sve ovo iluzija. Zapravo misli na film. Prvo se igra sa muzikom. Kaže da čujemo muziku ali ne vidimo bend. Čujemo i vokale ali ne vidimo ko ih peva. Ja bolji opis muzike u filmu nisam video. Muzika podiže film, obogaćuje ga ali nju samo čujemo mi kao gledaoci. Ona nama pojačava emociju a ne glumcima. Elem, kako je pozorište donelo "odgovor" na pitanje i kako pričah o misteriji scena u kojoj Rebeka Del Rio peva "Llorando" govori sve. Prvo njen vokal je besprekoran, savršen. Budi emociju i sva tri puta u koja sam gledao film, suza mi je krenula. Nisam imao veze o čemu peva, osim da naslov ima veze sa suzama i plakanjem. Iako je pesma probudila emocije, iako je dovela do njih, nije li ona iluzija. Vidite koliko je Linč daleko otišao. Muzikom nam bude emociju više nego scenom. Stvaraju nam iluziju emocije. Međutim, nije samo muzika iluzija, već i gluma. Likovi koje gledamo su izmišljeni, glumici koji ih tumače su potpuno drugačili likovi od ovih koje gledamo - sve je iluzija. 

I sada veliko finale (BA DUM TSSSS). Rekoh da imamo glumicu koja želi pronaći staru sebe i devojku koja želi pronaći sebe u glumi. Da li ste sto posto sigurni da zapravo gledate dve žene? Ili je to pak ista žena u dva doba. Da li je njihova ljubav zapravo pokazatelj nerazdvojne ljubavi između onog što si postao i onog što si bio? Nije li traženje identiteta ove glumice zapravo potraga za onom srećom i nevinošću? Nije li prezir koji devojka oseća prema glumici zapravo mržnja prema onome što je postala? Nije li ljubomora koju oseća zapravo ljubomora prema njenoj posvećenosti filmu i glumi umesto posvećenosti sebi? Nije li to mržnja prema zanemarivanju sebe kako bi postao slavan, veliki, najbolji u poslu. Nije li scena u kojoj glumica stavlja periku koja užasno podseća na kosu devojke pokazatelj da ona želi makar malo biti svoja? U sceni kada devojka kroz plač kaže glumici "jel zbog njega" da li ste pomislili da je u pitanju režiser? O ne. U pitanju je film. U sledećoj sceni glumica zapravo snima film. Prezir koji devojka gaji prema glumici tj. toj verziji sebe je upravo zbog toga što je zanemarila sebe da bi se ostvarila u filmu. 

A šta je sa ubistvom i njegovim naručivanjem. Imamo trapavog ubicu koji nespretno ubija nekoliko ljudi. Ubistvom jedne osobe nisi zapravo ubio jednu. Ubio si u svakom deo koji je bio posvećen ubijenoj osobi. Elem, da objasnim ubistvo i naručivanje. E to je momenat u kom je glumici zapravo postalo muka šta je postala i želi ubiti drugi deo sebe. Želi iskoreniti sve ono u šta se pretvarala. Da li je to moguće? Naravno da nije. Sve što si učinio, sve u šta si se pretvarao je već deo tebe. A scena na kraju gde baka i deka progone ovu devojku? Setite se početka filma. To je jedina iskrena dobrota pokazana ovoj devojci. Sve ostalo su laž i iluzija. E to ubije čoveka, kada shvati da živi na mrvicama dobrote a te mrvice su negde u sećanju. Sve ostalo je iluzija. Prokleta iluzija.

Zanimljivosti:
Kada je Linč upoznao Rebeku Del Rio ona mu je otpevala Llorando a to je zapravo snimljeno. Upravo taj snimak se čuje na filmu. Na putu za audiciju za ulogu Rite/Kamile Rouds, Laura Haring je doživela manju saobraćajnu nesreću. Kada Adam Kešer palicom razbije staklo na automobilu, to je referenca na istinit događaj u kom je Džek Nikoson uradio isto.

Naj scena:

Llorando...

Moja ocena: 9/10

35 коментара:

  1. Ovo je po mom, skromnom, sudu, tvoje najbolje pisanije na blogu. Linč u sebi poseduje genija, a ovo delo je sam vrh tog (neshvaćenog) genija.

    ОдговориИзбриши
  2. Lynchovi filmovi definitivno nisu za lijene gledaoce, cak naprotiv od tih istih gledalaca zahtjevaju izuzetan angazman.
    Ovog puta nam je satkao nadrealan noir cija prica djeluje poput Rubickove kocke koju je nemoguce sastaviti do kraja. Remek djelo kojem cemo se do kraja naseg zivota opcinjeno vracati u nadi da mozda bas taj put uspijemo da slozimo bas sve. Ovaj film je ustvari jedan rastrzani san sa svim svojim usputnim stanicama i skretnicama, a ta tanka granica izmedju sna i jave nam nikad nije tako ociglednija kao bas ovdje!!!
    Lynch je jedan od rijetkih ljudi iz svoje branse koji nam danas pokazuje da u kinematografiji jos uvjek nije sve receno!!! Zato je mozda i jedan od NAJVECIH!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Svaki film,ama baš svaki film koji je režirao Linč sam morao da gledam najmanje 5 puta.Linč mi je omiljeni režiser, njegovi pristupi filmovima su nevjerovatni.Imam jedan predlog za tebe Outsideru -"The elephant man".Pazi režirao je Linč a glavnu ulogu tumači vazda sjajni Hopkins.Tako da nema razloga da ga ne pogledaš:)

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман25. март 2016. 23:22

    Poštujem trud uložen prilikom pisanja analize. Lično, ne slažem se sa analizom, samom njenom osnovom. Neki delovi su sjajni u smislu da su primećeni neki detalji, ali ovo pre svega nije "film o filmu", nego, posle Lost Highway-a, još jedan Linčov "omaž" Frojdu, i praktično, ova 2 filma, u osnovi nose isto objašnjenje, koje je vrlo jednostavno, uz naravno, usputni osvrt na ove probleme sa kojima se suočava film kao umetnost u okviru Holivudske mašinerije, a koji su lepo primećeni u recenziji

    ОдговориИзбриши
  5. Iako volim mindfuckove, ne znam, nije mi legao ovaj,a ni Lost Highway... To nisu losi filmovi, naprotiv, ali jednostavno mi nisu legli. Na primer, od Lincovih, The Elephant Man mi jeste legao i smatram da je sjajan film, ali ni Linca, ni npr. bracu Koen ne volim da gledam. Ali eto, zbog ovog sjajnog teksta cu reprizirati ovaj film, mozda uvidim nesto sto nisam...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, definitivno je bolji nego sto sam mislio. Gledao sam ga 2 puta od prethodnog komentara 😂

      Избриши
    2. Kad si već pomenuo braću Koen, meni ostavljaju jako podeljene utiske. Fargo mi je bio dobar, mada sam očekivao više, ali je problem verovatno jer sam pogledao prvo prvu sezonu serije koja je i uzela uglavnom priču filma i predobra je. "O Brother, Where art Thou" sam ugasio pre par godina na polovini, jer me priča nikako nije držala, realno je da zaslužuje reprizu ipak. "Miller's Crossing" sam isto ne baš tako skoro gledao, ali mi je baš super bio. "The Big Lebowski", mora repriza definitivno, pamtim samo genijalnog Džef Bridžisa, ali film me nešto nije oduševio. "Raising Arizona", jedan od skoro gledanih, ništa specijalno, čak i slabo mogu reći. True Grit, jako zanimljivo i baš mi je leglo + Bridžis opet. "Man Who Wasn't There" ili kako napraviti jako zanimljiv film o frizeru koji ćuti, šiša i ne gasi cigaru - Lako ako je on maestralni Bili Bob Tornton. "Burn After Reading", solidna, neobična, okej komedija. I tu dođosmo do filma koji kao da je neko drugi režirao i verovatno njihovog najboljeg "No Country for old Men". Ono što mi baš ne leži kod njih u najvećem broju slučajeva je taj nazovimo "koenovski humor",mada ima izuzetaka naravno. Sviđa mi se što je glumačka ekipa uvek puna harizmatičnih njuški, gotovo u svakom filmu i kul je što ljudi snimaju šta im se snima, nezavisno od tržišne potražnje. Upravo zbog toga i generalno njihove cenjenosti u svetu filma, mislim da bih trebao i ono što mi se nije dojmilo opet pogledati, bar Velikog Lebovskog i O Bradr, ver art tu, sigurno.

      Избриши
    3. od ovog komentara proslo je godinu i po dana, i za to vreme mi je lynch postao omiljeni reziser. upravo zavrsavam stari twin peaks, i nakon njega, ostaju mi samo twin peaks the return, 2-3 dugometrazna i par kratkih. lynch je covek neverovatne maste ali i znanja, i njegovo poznavanje frojdovog vidjenja psihologije je nesto nevidjeno na filmu. tako da se i ovaj film, i lost highway (meni jos bolji i drazi) i blue velvet mogu tumaciti i kao "filmovi o..." a mogu biti proucavani i sa tog naucnog stanovista, jer ni jedna osnova ne iskljucuje ovu drugu. a o tome kakav emocionalni utisak ostavljaju lynchova dela treba pisati i pisati i pisati, a jedan komentar na blogu nije dovoljan da prenese ni najosnovnije. nego, da li si gledao twin peaks i kakvo ti je misljenje o njemu?

      Избриши
    4. Nisam na žalost ali ako ponovo budem gledao serije, siguran sam da hoću. Mislim da to i jeste fazon sa Linčom. Prvo te izludi i iznervira jer ga razumeš. Pa ti onda ne da mira upravo iz istog razloga. Pa mu se posvetiš i počneš da otvaraš um za ono što on hoće da ti ispriča. Neretko se desi da ne razumeš i dalje ali uhvatiš emociju koju donosi. Recimo Inland Empire sam pogledao, oduševio se filmom i rekao sebi da to moram da repriziram jer veze nemam šta bih rekao o filmu :)

      Избриши
    5. Jel neko gledao takozvani "road movie" Dejvida Linča Wild at Heart (1990)? Nikolas Kejdž,Lora Dern.

      Избриши
    6. ja ne, ali je skoro napustio twin peaks zbog tog filma, tj dao je nekim random ljudima da pisu scenario i reziraju i to je umalo usralo seriju. medjutim, vratio se na vreme i spasio stvar.

      Избриши
  6. Konačno sam ga odgledao sinoć. Danas me drži jači utisak. film je dubok. Lynch nam je dao mnogo tema da obrađujemo samo radnjom filma. Njeogovu poruku i značenje nikada nećemo znati sigurno. Možda nema jaku poruku, Lynch nam je ostavio misteriju i magiju filma da sami mi lomimo moždane vijuge o njemu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Upravo. Kada ti film toliko polomi mozak da te svaki put tera da razmišljaš i svaki put pronađeš nešto drugo, to je znak njegovog neospornog kvaliteta.

      Избриши
    2. Mnogo kul film o Holivudu. Jako detaljan. Bogata slikama i svetlom. Kako reći nekom dobrom atmosferom koja krasi Holivud. Koji je u 95% filmova predstavljen kroz krimi-drame( u kojima je LA vedar grad sa vedrim bojama ), akcijama, komedijama i limunadama. U ovom svaki kadar LA je jeziv i daje osećaj nelagodnosti i straha. Maestralno. David, baš maestralno. Uskoro film ovog ludaka ( u pozitivnom smislu ) Tarantina, izlazi u bioskope. Bilo jednom u Holivudu. Još jedan o film o filmu i jedan njegov koji će mnogo ličiti na Pulp Fiction. Ako bude sličan kao njegov zadnji i takvog kvaliteta ne pada mi napamet da dam pare na bioskopsku kartu. Tako da, Tarantino nadam se da si uradio to kako treba. Šta misliš da će nam dati taj film?

      Избриши
    3. Kontam gomilu monologa i dijaloga. Ako se ne varam to je priča o Mensonu pa ima šanse da će to ličiti na ono mrcvarenje koje Landa sprovodi na početku Inglorious Basterds. Iskreno se nadam da će biti mučno jer to tema dozvoljava. Ipak je istinit događaj u pitanju pa ne bi trebalo okrenuti na zabavu.

      Избриши
    4. Pa vidi ovako : Rik Dalton (Di Kaprio) glumac vestern filmova i serija i njegov dubler Klif But (Pit) se probijaju kroz novi Holivud pokušajući da opstanu u svetu filma, nakon što je karijera Daltona bukvalno pred ponorom. Holivud u 1969. doba hipi revolucije i novog Holivuda gde onaj stari klasični Holivud polako izumire. Međutim, prva komšinica Daltona je čuvena glumica Šeron Tejt (Margo Robi). Sa premijere u Kanu su rekli da je film perfektan u sferi dijaloga i same fotografije. Priča se stopi u jedno finale kao Pulp Fiction. Revizija istorije je u pitanju. Prikazana su ubistva koliko sam shvatio, ali luđe nego što je bilo. I finale je rasplet sličan Prokletnicima. Najsmešniji najzabavniji njegov film do sad. Takođe i vrlo tužan. E sad koliko to obećava ne znam. Film je baš hajpovan, 9,8 na imdb oko 5000 glasova ali to većinom ludi fanovi hajpuju. Jesi li gledao trejler uopšte?

      Избриши
    5. Baš retko gledam trailere, jedino ako mi neko pošalje. Hajpu i ne verujem baš jer se u 99.99% slučajeva ispostavi da ono što gledam nije ni blizu toga (Interstellar, Dark Knight Rises, pa i sam Dark Knight, Whiplash, Argo, ovi novi Star Warsi, gomila superherojskih filmova... da ne nabrajam.)
      Tako da ja pravim sam sebi hajp kada očekujem nešto dobro a to nije tako često :)

      Избриши
    6. https://www.youtube.com/watch?v=ELeMaP8EPAA eto ja ću poslati. Ne bi trebalo da sadrži spojlere. Logično

      Избриши
    7. Ok, ne deluje mračno uopšte :)
      Iskreno sam mislio da će biti boleština od filma ali dobro. Sad tek nemam očekivanja

      Избриши
    8. Tarantino nikad to nije ni rekao. Vidim da nisi ništa znao o filmu pre gledanja trejlera. Čak je po žanru i komedija. Ali ima dosta nasilja kažu. Jer nije hteo da pravi mračan film da ne bi uvredio članove porodice Tejt. Njena sestra je pročitala scenario i svidio joj se. Zato nije hteo tu vrstu filma. Čak, Menson je pozadinska priča. Ne daje joj se puno pažnje jer je po njemu nebitan. Nego lepa strana priče.

      Избриши
    9. Da ne kopam sad po komentarima, neko je ovde na blogu pisao da će to biti film prvenstveno o Mensonu tako da sam zbog toga imao takvo predubeđenje. Generalno se ne trudim da znam mnogo o filmu pre filma, to proizvede uvek nerealna očekivanja.

      Избриши
    10. Ja sam se slicno osecao pre gledanja filma Glass,kad ono sranje.Npr nista nisam ocekivao od Rodrigeza i Alite pa sam se iznenadio,pozitivno.Tako dok se ne uveris licno,neveruj nikome ^^

      Избриши
    11. https://www.slashfilm.com/django-zorro-movie/ mi o vuku...

      Избриши
  7. The Hateful Eight je meni nenormalno podigao ocekivanja za novi Tarantinov film. Kolko god to delo imalo mana, izuzetno mi se dopalo.

    ОдговориИзбриши
  8. Iako ne gledam trejlere gotovo uopšte, ovaj sam pogledao. Izgleda kao mix svih prethodnih Tarantinovih filmova. Da li je to s namerom urađeno, kako ne bi otkrio previše, upitno je. U svakom slučaju film će sigurno biti zabavan. Budimo realni, svaki dosad je bio takav. Čak i mrtvi Deathproof je u tom segmentu okej, barem dok je Kurt Rasel na ekranu. A izgleda i da nam se Stantmen Majk vraća :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ovaj film je mnogo lakše razumeti nego Inland Empire.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je Inland Empire cak i zanimljiviji. Jebes mi sve tamo kad krene drugi deo filma pogubis se do jaja,a prvi deo je takav da ti mislis da razumes da se nisi pogubio,skrecu ti paznju,onda drugi gotovo haos. Nije da sam razumeo film ali svideo mi se haha :D

      Избриши
    2. Scene sa zečevima su posebno bizarne. Inače, Laura Dern je sjajna.

      Избриши
    3. nisam gledao taj al sam gledao njegov film Rabbits. druze, mislim da nisam mnogo ludjih stvari gledao.

      Избриши
    4. Gledao davno Inland Empire i jako mi se dopao mada jeste mozgojeb. Valjalo bi to reprizirati.

      Избриши
    5. Nedavno sam gledao odlični anime Serial Experiments Lain. Preporučio bih svakome ko hoće da se 13 epizoda pita WTF!

      Избриши
  10. Rosalind Franklin19. јун 2020. 17:07

    " Not only does it belong to an entirely new and original kind of surrealism, it shows you that what the really great artists do is they're entirely themselves. They've got their own vision, their own way of fracturing reality, and that if it's authentic and true, you will feel it in your nerve endings" - Dejvid Foster Volas o Dejvidu Linču


    Ovaj rivju je na jedan originalan način, upotpunio i fino razložio ove Volasove reči. Bravo!


    ОдговориИзбриши